توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

دختر چهارساله‌ای که هزار کتاب خوانده!

«دالیا ماری آرانا» نام دختربچه‌ای چهارساله است که تاکنون بیش از هزار کتاب مطالعه کرده و به خاطر این امتیاز درخشانش، جایزه‌ای دریافت کرده است.

باز خبر,به گزارش ایسنا، هافینگتون پست نوشت: دختری به نام «دالیا ماری آرانا» از ایالت جورجیای آمریکا،‌ با وجود این‌که تنها چهار سال سن دارد، بیش از هزار کتاب مطالعه کرده است و به همین دلیل او را شایسته دریافت عنوان «کتابخانه‌دار یک‌روزه» در بزرگ‌ترین کتابخانه جهان دانستند.

«کارلا هیدن» مسئول کتابخانه ملی کنگره آمریکا که عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه جهان را یدک می‌کشد، اولین زن و نخستین آفریقایی ـ آمریکایی است که سمت کتابخانه‌داری این مکان را دارد. او درباره این پدیده چهارساله در توئیتر خود نوشت: دیدن «دالیا ماری آرانا»ی چهارساله از گینزویل جورجیا به عنوان «کتابخانه‌دار یک‌روزه» خیلی سرگرم‌کننده بود. او تا الان بیش از هزار کتاب خوانده است.

دالیا، «کتابخانه‌دار یک‌روزه» در کتابخانه ملی کنگره آمریکا

مادر این دختر گفته است که او مطالعه را از حدود دوسالگی آغاز کرده و در برنامه «هزار کتاب پیش از مهدکودک» شرکت کرده و آن را به پایان رسانده است. «دالیا» به مادرش گفته که کتابخانه کنگره، “محبوب‌ترین، محبوب‌ترین، محبوب‌ترین کتابخانه” او در کل جهان است.

این دختر چهارساله که حالا کارت افتخاری بزرگ‌ترین کتابخانه جهان را هم دارد، می‌تواند هر زمان که خواست از این مرکز کتاب قرض بگیرد. «دالیا» گفته قصد دارد کودکان دیگر را به کتاب‌خوانی تشویق کند و خودش همین‌طور به مطالعه کتاب‌های بیشتر ادامه دهد. او در مصاحبه‌ای که اخیرا انجام داده، گفته است: امیدوارم بتوانم ۱۰۰ هزار تا کتاب خوانم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *