توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

«مسکن مهر» پرخطرترین نقطه شهر بندرعباس است/ بسیاری از ساختمان‌های بندرعباس پایان کار ندارند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: مسکن مهر یکی از پرخطرترین نقاط شهر بندرعباس است و بسیاری از پیمانکاران هیچ‌گونه اطلاعاتی از مسائل ساخت و ساز و ایمنی نداشتند.

باز خبر,به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرجام دانش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرساله حدود ۲۵۰۰ حادثه در شهر بندرعباس اتفاق می‌افتد که در ۸ ماهه جاری امسال ۸۳۶۶ مورد آتش‌سوزی ضایعات، منازل مسکونی، خودرو و اماکن تجاری در این شهر رخ داده است.

وی ادامه داد: رونمایی از خودرو بالابر ۴۴ متری که از کشور ایتالیا به ارزش ۳ میلیارد و ۳ میلیون تومان خریداری شده است که به‌عنوان اولین خودرو در کشور محسوب می‌شود و بسیار تخصصی است بزودی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: دوره بین‌المللی آموزشی برای ۲۵ نفر از آتش‌نشانان بندرعباس جهت آموزش با این خودرو با حضور کارشناسان بین‌المللی فردا در بندرعباس برگزار می‌شود.

دانش افزود: در بازدید از اماکن پرخطر، ۱۴۴ ساختمان از نظر طبقات زیاد و تعداد ساکنین بررسی شده است و برخی از ساختمان‌ها پایان کار ندارند که از طریق مراجع قضایی این موضوع پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر یکی از مناطق پرخطر شهر بندرعباس است و ایمنی در آن رعایت نشده است، اظهار کرد: تخفیفاتی در آن زمان به پیمانکاران داده شد و هیچ بودجه‌ای برای ایمنی آنها در نظر گرفته نشد و بسیاری از پیمانکاران هیچ‌گونه اطلاعاتی از مسائل ساخت و ساز و ایمنی نداشتند.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، با وجود اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی هنوز مسکن مهر را به شهرداری واگذار نکرده است، با این حال ایستگاه شماره ۱۰ آتش‌نشانی در شهرک پیامبر اعظم(ص) مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان است.

این مسؤول خاطرنشان ساخت: ساختمان‌هایی که پایان کار ندارند به ماده ۱۰۰ شهرداری معرفی شدند و عمده آنها تخلف ساختمانی داشته‌اند و ۱۲ نقطه بسیار حساس و خطرساز را در شهر بندرعباس شناسایی کردیم و منتظر پیگیر قضایی هستیم.

دانش تصریح کرد: استاندارد لازم برای جمعیت ۱۵۰ هزار نفری شهرک پیامبر اعظم(ص) به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی است و مسکن مهر شهر بندرعباس نیازمند ۳ ایستگاه آتش‌نشانی با توجه به استانداردها است.

وی، حداکثر زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه را ۴ دقیقه و ۳ ثانیه عنوان کرد و گفت: ۱۰ درصد از حادثه‌های در سطح شهر بندرعباس عمدی و ۹۰ درصد غیر عمدی است.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، ۸۷ مورد سانحه خودرویی در ۸ ماهه سال جاری در بندرعباس رخ داده است که ۷۵ مصدوم، ۱۹ کشته و ۸۸۱ نفر نجات یافته‌اند.

دانش در خصوص نظارت بر پروژه‌های ساختمانی گفت: ۴۱۷ مورد پروانه ساختمانی و ۴۰۴ مورد پایان کار در ۸ ماهه سال جاری صادر شده است و شهروندان را الزام به نصب کپسول‌های آتش‌نشانی و جعبه‌های F و خاموش‌کننده‌ها کرده‌ایم.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *