توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

صالحی: به‌زودی ۱۳۰تن اورانیوم وارد کشور می‌شود

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با موافقت اعضای کمیسیون مشترک برجام معادل ۱۳۰ تن اورانیوم به زودی وارد کشور می‌شود.

باز خبر,علی‌اکبر صالحی در مراسم سالگرد شهید مصطفی احمدی‌روشن و رضا قشقایی که روز شنبه در سایت غنی سازی نطنز برگزار شد گفت: پیش‌تر هم حدود ۲۲۰ تن از این مواد وارد کرده بودیم که در مجموع با ۱۳۰ تن مورد اشاره حدود ۳۵۰ تن از این مواد را در اختیار داریم که با توجه به این‌که ذخایر بسیار خوبی محسوب می‌شود ما را در موقعیت بسیار خوبی قرار می‌دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: البته ما برای صنعتی شدن نیاز به منابع بیش‌تری داریم به همین علت هم در داخل کشور کار اکتشاف و استخراج را با اولویت پیگیری می‌کنیم.

وی از ساخت دو نیروگاه هسته‌ای خبر داد و گفت: احداث این دو واحد نیروگاهی حدود ۱۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

صالحی خاطرنشان کرد: با تکمیل این دو واحد، حدود ۵ تا ۶ درصد از ظرفیت تولید برق کشور، از طریق انرژی اتمی تأمین خواهد شد.

وی هم‌چنین از قراردادهای چند میلیارد تومانی در زمینه‌های نفت، صنعت و بهداشت و درمان خبر داد و گفت: این صنعت باید معنای اقتصادی پیدا کند.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌ جانبه بین شهرداری تهران، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت برای ساخت بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی فوق‌تخصصی هسته‌ای با عنوان ولایت خبر داد.

رئیس سازمان انرژی در این مراسم که خانواده‌های شهدای هسته‌ای نیز حضور داشتند خاطرنشان کرد: امروز بعد از ۳۷ سال بعد از گذشت تمام فشارها، تحریم‌ها، هر روز عزت و اقتدار انقلاب اسلامی بیشتر می‌شود.

در این مراسم هم‌چنین از خانواده‌های شهیدان علیمحمدی و قشقایی تجلیل شد.

در پایان این مراسم نمایشگاه دستاوردهایی هسته‌ای کشور نیز افتتاح شد.

گفتنی است این مراسم قرار بود هفته گذشته در سایت شهید احمدی روشن در نطنز و با حضور گسترده رسانه‌ها برگزار شود اما به دلیل درگذشت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این مراسم با تاخیر روز شنبه و بدون برنامه‌ریزی برای حضور رسانه‌های مختلف برگزار شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *