توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

صنعت بازیافت کشتی مناسب ایران نیست

معاون دریایی حفاظت از محیط‌زیست کشور بابیان اینکه صنعت بازیافت کشتی، مناسب کشورمان نیست، گفت: صنعت بازیافت کشتی در همه جای دنیا از نظر اقتصادی، صنعت خیلی خوب اما از نظر آلودگی زیست‌محیطی خیلی بد است به همین دلیل از میان ۱۸۹ کشور ساحلی فقط تعداد انگشت‌شماری دنبال این صنعت رفته‌اند.

باز خبر,پروین فرشچی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: در پاکستان، هند، چین  و  چند کشور دیگر به دلیل وجود کارگران خیلی ارزان و عدم اهمیت و اولویت مسائل زیست‌محیطی، صنعت بازیافت کشتی در حال فعالیت است که این کشورها توانسته‌اند یک منطقه را به این صنعت اختصاص دهند، البته برخی از این کشورها، از بردن این صنعت به کشور خود در حال حاضر متأسف هستند.

معاون دریایی حفاظت از محیط‌زیست کشور با اشاره به وجود تکنولوژی مدرن صنعت بازیافت کشتی در برخی کشورها، بیان کرد: در کشورهای مانند انگلیس و ترکیه که از تکنولوژی بهتری در خصوص این صنعت برخوردار هستند بازهم به‌صورت گسترده فعالیت نمی‌کنند، حتی در صورت لزوم به بازیافت کشتی، اگر تشخیص دهند ممکن است به محیط‌زیست منطقه خود صدمه بزنند، مورد آلوده را به کشورهای مانند پاکستان، اندونزی، چین و هند روانه می‌کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین تصمیم در خصوص داشتن صنعت بازیافت کشتی نیاز به‌دقت بسیاری دارد و کشورمان به دلیل داشتن کشتی‌های مغروقه و فرسوده برای از رده خارج کردن آن‌ها مجبور است به این فکر کند که به همچنین صنعتی نیاز داشته باشیم.

فرشچی افزود: تمام کشورها به داشتن صنعت بازیافت کشتی فکر می‌کنند اما با توجه به آلودگی زیست‌محیطی بالای این صنعت، اکثر کشورها از آوردن همچنین صنعتی به کشور خود منصرف شدند.

وی خاطرنشان کرد: تکنولوژی‌های جدید این صنعت در کشورهای انگلیس و ترکیه که آلودگی زیست‌محیطی آن را به حداقل می‌رساند وجود دارد اما این تکنولوژی به دلیل هزینه بالای که دارد برای آوردن به کشور مقرون‌به‌صرفه نیست.

معاون دریایی حفاظت از محیط‌زیست کشور بابیان اینکه استقرار و مکان‌یابی برای راه‌اندازی این صنعت بسیار مهم است، افزود: محل استقرار صنعت بازیافت کشتی و مکان‌یابی آن جهت راه‌اندازی، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: در بحث‌های که در خصوص استقرار این صنعت در کشور صورت گرفت، بحث منطقه‌ای در شمال شرقی دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان مطرح شد که اگر روزی به هر دلیلی قرار شد صنعت بازیافت کشتی در کشور شکل گیرد در این منطقه احداث شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *