ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
کمپین اعتراض به تکفیر «ابن سینا» در جزوه دانش‌آموزان اردنی؛

وهابیها ابوعلی سینا را کافر معرفی کردند! +عکس

به‌دنبال انتشار مطلبی که اشاره مستقیم به تکفیر ابن سینا، فیلسوف و حکیم مشهور ایرانی در جزوه درسی دانش‌آموزان اردنی دارد، کمپین ملی محکومیت این اهانت تشکیل شد.

بازخبر/ به نقل از پایگاه خبری ارم‌نیوز، این کمپین مردمی به درخواست دکتر فاخر دعاس، اندیشمند اردنی و در اعتراض به چاپ غرض‌ورزانه مطلبی در یکی از جزوه‌های آموزشی مدارس تشکیل شده و خواستار حذف مطلبی است که بر تکفیر ابن‌سینا، دانشمند و فیلسوف شهیر ایرانی تأکید دارد.
فاخر دعاس، با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش اردن مسئول مستقیم چاپ این جزوه‌ها و کتب آموزشی است، وزیر مربوطه و نیز مدیر اداره مطبوعات و نشر اردن را به پرهیز از اشاعه افکار تکفیری بین دانش‌آموزان فراخواند.
کمپین ملی مذکور با نام «ذبحتونا»(ما را قربانی کردید) انتشار این جزوه آموزشی موهن برای پایه پنجم ابتدائی را نمونه عینی نشر وهابیت در مدارس دانست.
در این جزوه با طرح پرسش «نظرت در مورد ابن سینا چیست؟» پاسخی در نظر گرفته شده، که بیان می‌دارد: «با وجود جایگاه علمی ابن‌سینا، او ملحدی فلسفه‌دان، کافر و قرمطی است که به صحابه پیامبر(ص) دشنام می‌دهد و ابن تیمیه، امام محمد غزالی و فارابی حکم به تکفیر او داده‌اند».
کمپین مذکور، با ابراز شگفتی از این مسئله و تقبیح آن، اعلام کرد که نمی‌توان عالم بزرگی چون ابن سینا را تنها به این دلیل که معلمی در کلاس دینی یا شبکه ماهواره‌ای حکم به تکفیر آن را شنیده است، تکفیر کرد.
فاخر دعاس همچنین مطلب منتشرشده در این جزوه را ترویج تکفیر دانست که باید جامعه از پیامدهای آن که تندروی و تروریسم است، برحذر باشد.
کمپین مردمی «ذبحتونا» با اشاره به اینکه ابن تیمیه(بنیانگذار وهابیت) مرجع اصلی تفکر تکفیری است؛ تصریح می‌کند با رویکردی که او داشته در جامعه  عرب هیچ کس مسلمان باقی نخواهد ماند.
این کمپین با صدور بیانیه‌ای در دفاع از حقوق دانش‌آموزان خواستار حذف جزوه آموزشی موهن به ابن‌سینا شده و تأکید دارد که معلم مذکور و مؤلف این سؤال باید مورد بازخواست واقع شود که چرا چنین اهانتی را در جزوه درسی روا دانسته است.
این کمپین همچنین خواستار بازچاپ جزوه‌ای جدید برای دانش‌آموزان شده و تأکید می‌کند که مقابله با گرو‌ه‌های تکفیری تنها از طریق محو چنین اندیشه‌های مخربی در مدارس ما صورت خواهد گرفت، چراکه فرزندان ما نخستین آموزش‌های آکادمیک را از مدارس آغاز می‌کنند لذا این آموزش‌ها نباید مبتنی بر تکفیر جامعه اسلامی، علما و نمادهای ملی باشد.
در همین راستا، محمد الذنیبات، معاون نخست‌وزیر در امور تعلیم و تربیت روز گذشته، ۲۱ دی‌ماه با اشاره به ضرورت مقابله با پدیده تروریسم و طرد خشونت و تندروی به هر نوع شکلی که دارد، بر قراردادن سهمی مشخص در هفته برای مباحثه درباره این مسئله مهم تأکید و تصریح کرد: سخن از تسامح اسلام، اعتدال و میانه‌روی، احترام به شریعت و پایبندی به تعهداتی که حامی جامعه است، باید جزو مهمترین محورها در آموزش و تربیت قرار گیرد.

 

کمپین اعتراض به تکفیر «ابن سینا» در کتاب‌های درسی اردن
مطلب موهنی که در جزوه دانش‌آموزان اردنی منتشر شده است
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *