اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
الجزیره انگلیسی؛

حسن روحانی در انتخابات شکست می خورد

سوالی که به ذهن می آید این است که در حال حاضر که آقای هاشمی نیست، چه کسی می تواند به آقای روحانی که در مشکلات عدیده ای قرار دارد، در انتخابات بعدی کمک کند.

بازخبر / وب سایت الجزیره انگلیسی در گزارشی با عنوان “درگذشت آقای هاشمی موجب شکست اصلاحات در انتخابات خواهد شد” به درگذشت آقای هاشمی رفسنجانی پرداخت و  نوشت: اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور پیشین ایران در سن ۸۲ سالگی درگذشت و در حال حاضر نبود وی برای اعتدال گرایان ایران که در آستانه انتخابات مهمی قرار دارند، به شدت حس می شود.

 

الجزیره انگلیسی نوشت: وی از حامیان اصلی رئیس جمهور حسن روحانی بود و بسیاری بر این باورند که حمایت های او بود که موجب پیروزی آقای روحانی شد. بسیاری از تحلیل گران نیز  بر این باورند، درگذشت هاشمی می تواند تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت زیادی در اوضاع سیاسی ایران داشته باشد.

 

این وب سایت نوشت: اولین چیزی که بعد از فوت آقای هاشمی به نظر می رسد، سخت تر شدن راه آقای روحانی در انتخابات پیش رو است. نبود آقای هاشمی می تواند مشکلات زیادی را در کمپ اعتدال گرایان و اصلاح طلبان ایجاد کند و همچنین تنش ها در کمپ اصولگرایان برای تصدی جای آقای روحانی شدت گرفته است.

 

الجزیره در ادامه نوشت: اهمیت جانشینی آقای رفسنجانی در حزب اصلاحات به این خاطر است که، ایران در آستانه انتخاباتی بسیار مهم قرار دارد. حضور آقای هاشمی می توانست اقدامات بسیار مهمی را در پی داشته باشد و نفوذ سیاسی وی در میان مقامات بلند پایه ایران، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود.

 

الجزیره افزود: به هر حال باید گفت با فوت آقای هاشمی، اصلاحات و حزب اعتدال کار بسیار سختی را در پیش رو دارند و احتمال شکست آنها در انتخابات آینده زیاد است. سوالی که به ذهن می آید این است که در حال حاضر که آقای هاشمی نیست، چه کسی می تواند به آقای روحانی که در مشکلات عدیده ای قرار دارد، در انتخابات بعدی کمک کند.

 

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *