ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

شکایت خانواده قربانیان حملات داعش از توییتر

خانواده‌های دو قربانی آمریکایی حملات داعش از توییتر به دلیل ارائه آگاهانه خدمات به داعش شکایت کرده‌اند.

بازخبر / خانواده‌های دو قربانی آمریکایی حملات داعش در بروکسل و پاریس علیه توییتر به دادگاه شکایت کرده‌اند.

 

آنها توییتر را متهم کرده‌اند که آگاهانه با ارائه خدمات به داعش، به این گروه تروریستی کمک کرده است.

 

در این شکایت حقوقی که به دادگاهی در نیویورک تسلیم شده است، خانواده های الکساندر پینسزاوسکی، ۲۹ ساله . نومی گنزالس، ۲۶ ساله درخواست غرامت کرده‌اند.

 

به گزارش بی بی سی، پینسزاوسکی یکی از ۳۲ نفری بود که در جریان حملات ماه مارس سال ۲۰۱۶ در بروکسل کشته شد. او که برای کار به پایتخت بلژیک سفر کرده بود، هنگام وقوع انفجاری در فرودگاه کشته شد.

 

گونزالس، هم یکی از ۱۳۰ قربانی حملات ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ در پاریس بود. او که در حال تحصیل در پایتخت فرانسه بود، در جریان حمله یک مرد مسلح به قهوه‌خانه‌ای در پاریس کشته شد.

 

داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

 

آن کامرون کین، همسر پینسزاوسکی و بیاتریز گنزالس، مادر نومی گنزالس و برادران و ناپدری او در شکایت ۸۶ صفحه‌ای خود توییتر را متهم کرده‌اند که آگاهانه به داعش کمک کرده است.

 

آنها می‌گویند که شبکه اجتماعی توییتر و سرویس‌های ارتباطی‌اش “یکی از مهمترین ابزاری بوده که پیکارجویان داعش برای سازماندهی و اجرای فعالیتهای تروریستی‌شان از آن استفاده می‌کرده‌اند.”

 

در شکایت حقوقی آنها آمده است که توییتر “با وجود دریافت شکایتهای متعدد و علیرغم توجه گسترده رسانه‌ها و دیگران به استفاده داعش از این شبکه اجتماعی” به ارایه خدمات خود به این گروه ادامه داده است.

 

توییتر تاکنون در رابطه با این اتهامات اظهار نظری علنی نکرده است.

 

در ماه فوریه سال ۲۰۱۶، توییتر اعلام کرد که از اواسط سال ۲۰۱۵، بیش از ۱۲۵ هزار حساب کاربری را به دلیل “تهدید به انجام اقدامات تروریستی و یا تشویق به انجام چنین اقداماتی” به حال تعلیق در آورده است.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *