آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

واکنش وزیر خارجه مکزیک به وعده توییتری دونالد ترامپ

وزیر خارجه مکزیک می‌گوید هیچ راهی برای مجبور کردن مکزیک به پرداخت هزینه ساخت دیواری که دونالد ترامپ وعده‌اش را داده، وجود ندارد.

بازخبر / لوئیس ویده‌گارای، وزیر خارجه جدید مکزیک می‌گوید “هیچ راهی” برای مجبور کردن مکزیک به پرداخت هزینه ساخت دیواری که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا وعده‌اش را داده، وجود ندارد.

 

این اظهارات در پاسخ به صحبت‌های هفته گذشته ترامپ است که دوباره از ساخت “دیوار بزرگ” بر سر راه مهاجران غیرقانونی مکزیکی سخن گفته بود.

 

ترامپ، روز جمعه، ۶ ژانویه در توییترش نوشت: “رسانه‌های ریاکار گزارش نمی‌دهند که هر پولی که برای ساخت دیوار بزرگ مصرف شود، بعداً توسط مکزیک پرداخت خواهد شد”.

 

توییت روز جمعه ترامپ، پاسخ به انتقاد برخی رسانه‌ها است که او و تیمش را به مصرف پول مالیات دهندگان برای ساخت دیوار مرزی متهم کرده بودند. این انتقادها پس از آن مطرح شد که شماری از اعضای جمهوری‌خواه کنگره و یکی از مشاوران ارشد ترامپ، خواهان اختصاص بودجه چند میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی شدند.

 

آمریکا بیش از ۳۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با مکزیک دارد و برآورد شده که ساخت چنین دیواری ۱۴ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

 

به گزارش بی بی سی، یکی از وعده‌های “جنجالی” ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی، کشیدن دیوار میان آمریکا و مکزیک بود؛ وعده‌ای که برای بسیاری از حامیان سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ خوشایند بود، اما به مذاق چپ‌گرایان، لیبرال‌ها و دموکرات‌ها خوش نیامد.

 

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی‌اش، گفت خیلی از مهاجرانی که از مرز مشترک آمریکا و مکزیک عبور می‌کنند، متجاوز و قاچاقچی هستند. او بارها در میان هیجان و تشویق حامیانش قول داد که میان دو کشور دیوار خواهد کشید.

 

دونالد ترامپ در ماه سپتامبر گذشته و پیش از پیروزی غیرمنتظره‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مکزیک سفر کرد و پس از دیدار با رئیس جمهوری آن کشور، در بازگشت به آمریکا به حامیانش اطمینان داد که همسایه جنوبی ایالات متحده “صد درصد” هزینه ساخت دیوار را خواهد پرداخت.

 

رئیس جمهوری مکزیک هم پیشتر با اظهارات مشابهی گفته بود “هیچ راهی” برای مجبور کردن کشوری برای پرداخت هزینه ساخت دیوار وجود ندارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *