اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
انعکاس افزایش بودجه نظامی در رسانه اماراتی؛

تصمیم نظامی ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای/ احتمال رویارویی با دولت ترامپ

«تصویب این لایحه، دولت را موظف می کند تا قابلیت های دفاعی ایران را به عنوان قدرتی منطقه ای ارتقاء دهد. افزایش بودجه نظامی می تواند جمهوری اسلامی را در مسیر برخورد با دولت جدید ترامپ قرار دهد».

بازخبر / پایگاه خبری نشنال (National) به انعکاس افزایش بودجه نظامی ایران پرداخته است.

این رسانه اماراتی نوشت: نمایندگان مجلس ایران روز دوشنبه لایحه ای را تصویب کردند که به موجب آن بودجه نظامی به پنج درصد بودجه عمومی کشور ارتقاء می یابد.

نشانال در ادامه گزارش خود آورده است: از جمله مصارف این بودجه، گسترش برنامه موشک های دوربرد ایران است.

براساس این گزارش، این رای مثبت، موجب گسترش تشکیلات نظامی ایران _ارتش، نیروهای سپاه و وزارت دفاع_ می باشد که در بودجه ۲۰۱۶-۲۰۱۵ تنها دو درصد بودجه عمومی به آنان اختصاص یافته بود.

نشنال افزود: افزایش بودجه نظامی در عین حال می تواند، جمهوری اسلامی را در مسیر برخورد با دولت جدید ترامپ قرار داده و انتقاد دولت های عربی و غربی را به همراه داشته باشد؛ دولت هایی که می گویند آزمایش های موشکی اخیر ایران با قعطنامه های سازمان ملل متحد علیه این کشور ناسازگار است.

۱۷۳ نماینده به نفع این لایحه رای داده اند که طی برنامه توسعه پنج ساله ایران، دولت را موظف می کند تا قابلیت های دفاعی کشور را به عنوان قدرتی منطقه ای ارتقاء داده، امنیت و منافع ملی را حفظ کند و دست کم پنج درصد از بودجه را به این امر اختصاص دهد.

تنها ۱۰ نماینده مجلس علیه این لایحه رای داده اند؛ لایحه ای که شامل ارتقای موشک های دوربرد، پهپادهای نظامی و قابلیت حملات سایبری می باشد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *