آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
با اشاره به مراسم تشییع مرحوم هاشمی رفسنجانی؛

رویترز: نمایش اتحاد و همبستگی در ایران

«سیاست های عملگرایانه رفسنجانی طرفداران سرسختی را به سویش جذب کرده و همچنین منتقدان تندی را در مقابل او قرار داده بود اما تشییع جنازه او هر دو گروه را در کنار یکدیگر جمع کرد…»

بازخبر /  خبرگزاری رویترز (Reuters) با انتشار گزارشی به انعکاس مراسم تشییع مرحوم هاشمی رفسنجانی پرداخته و آن را نمایش اتحاد و همبستگی خوانده است.

 

در بخش هایی از این گزارش می خوانیم: «سیاست های عملگرایانه رفسنجانی در اقتصاد لیبرال و روابط بهتر با غرب، در زمان حیات او طرفداران سرسختی را به سویش جذب کرده  و همچنین منتقدان تندی را در مقابل او قرار داده بود اما تشییع جنازه او هر دو گروه را در کنار یکدیگر جمع کرد و نمایشی از همبستگی و وحدت بود.
یکی از حاضران در این مراسم تشییع جنازه در گفتگوی تلفنی با رویترز عنوان کرد که هر چند برخی از حاضرین ضمن سر دادن شعارهایی خواستار آزادی زندانیان سیاسی بودند و برخی نیز شعار مرگ بر آمریکا سر می داند اما هیچ درگیری در کار نبوده و همه برخوردی محترمانه نسبت به یکدیگر داشتند.

 

شبکه های تلویزیونی ایران این مراسم را به صورت زنده از ساعات اولیه صبح پوشش داده و فوران عظیم احترام عمومی به رئیس جمهور سابق را برجسته کردند. در میان شرکت کنندگان، فرماندهان سپاه پاسداران از جمله قاسم سلیمانی، همچنین مولوی عبدالحمید مفتی اهل سنت بلوچ، نوه های [آیت الله] خمینی و حتی برخی از ستارگان سینما حضور داشتند؛ موضوعی که حاکی از احترام چهره های مخالف به رفسنجانی است.»

 

 

۵۰۶

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *