اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

پیام قایق های تندروی ایران به ترامپ

برخی از تحلیل گران نیز بر این باورند که چنین اقداماتی از سوی ایران، به نوعی پیام های پیشتازانه ایران به دولت جدید آمریکا خواهد بود و به گونه ای آنها ترامپ و تیم امنیتی آن را در روز اول ورودشان به کاخ سفید، مورد آزمایش قرار داده اند.

باز خبر,روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در گزارشی با عنوان “افزایش تنش ها در زمینه ناو های جنگی در آستانه مراسم تحلیف ترامپ” نوشت: ناو های جنگی آمریکا در منطقه حساس تنگه هرمز باز هم در روز دوشنبه چند شلیک هشدار آمیز به خاطر نزدیک شدن قایق های ایرانی در روز دوشنبه داشته و این افزایش تنش های میان تهران و واشنگتن در آب های منطقه درست درحالیست که تنها دو هفته به مراسم تحلیف ترامپ باقیمانده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: سخنگوی پنتاگون نیز در این باره اعلام کرده است که اقدامات ایران علیه ناوهای آمریکایی نامطمئن و ناامن است و می تواند خطرات بزرگ تری را نیز در پی داشته باشد. ترامپ نیز در سخنرانی های گذشته خود با صراحت بیان کرده است که ارتش آمریکا باید مواضع سخت تری را در قبال چنین رویدادهایی از خود نشان دهد.

واشنگتن تایمز افزود: این اتفاق درست یک روز بعد از فوت هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور پیشین ایران صورت گرفته است. سخنگوی کاخ سفید نیز این رفتار ایران را غیر قابل قبول توصیف کرده است.

این روزنامه در ادامه افزود: برخی از تحلیل گران نیز بر این باورند که چنین اقداماتی از سوی ایران، به نوعی پیام های پیشتازانه ایران به دولت جدید آمریکا خواهد بود و به گونه ای آنها ترامپ و تیم امنیتی آن را در روز اول ورودشان به کاخ سفید، مورد آزمایش قرار داده اند که چطور می خواهند با این اقدامات ایران روبرو شوند.

گفتنی است در یکسال اخیر، تنش میان ایران و آمریکا در آب های خلیج فارس افزایش یافته است و این بار به حدی  قایق های ایرانی به ناوهای آمریکایی نزدیک شده اند که آنها مجبور شده اند، شلیک های هشدار آمیزی را انجام دهند.

واشنگتن تایمز افزود: گزینه مورد علاقه ترامپ در مبارزات انتخاباتی بود و او دائما موضوع توافق هسته ای با تهران را زیر سوال برد. او همچنین با اشاره به افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا در خلیج فارس با صراحت بیان کرده است که ناو های آمریکایی باید قایق های ایرانی را هدف قرار دهند.

این روزنامه افزود: اکنون ترامپ تیم امنیتی خاصی را برای کابینه خود چیده است و حال باید منتظر بود و اقدامات ترامپ را در قبال چنین حرکاتی دید.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *