ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
مدیرکل بنادر هرمزگان:

عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی ۳۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رونق ۳۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در پیشرفته‌ترین بندر بازرگانی ایران خبرداد و گفت: ۵۸ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی در ۹ ماهه نخست سال ۹۵ جابه‌جا شده است.

بازخبر / از بندرعباس  و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،الله‌مراد عفیفی‌پور با تشریح گزارش عملکرد بندر شهیدرجایی از ابتدای فروردین تا ابتدای دی ماه‌ سال‌جاری اظهارداشت: در ۹ ماهه نخست سال، ۵۷ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۵۰۰ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه رشد ۲۲ درصدی داشته است.

وی بیان‌داشت: از این رقم ۳۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۹۵۳ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد ۲۹ درصدی و ۱۹ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۵۴۷ تن با افزایش ۱۱ درصدی به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده در ۹ ماهه سال جاری را ۳ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۶۳۱ تن اعلام‌کرد که نسبت به سال گذشته رشد ۲ درصدی به ثبت رسید.

عفیفی پور حجم کالاهای غیرنفتی صادر شده از بزرگترین بندر تجاری کشور را ۲۵ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۰۸ تن اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۴۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره تلاش های صورت گرفته به منظور به تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، تصریح‌کرد: یک میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۳۶ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر ترانشیپ شد که در این رابطه شاهد افزایش ۷۲ درصدی بودیم.

عفیفی پور ضمن اعلام اینکه در مدت یاد شده کابوتاژ بیش از ۷۳ هزار و ۸۲۳  تن از این گونه کالاها به انجام رسید، گفت: در همین مدت، ۷ میلیون و ۶۷ هزار و ۳۶ تن کالای غیرنفتی از طریق این بندر وارد کشور شد.

این مقام مسئول از رشد ۴۱ درصدی صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: ۶ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۹۵۷ تن از این فرآورده‌ها به خارج از کشور صادر شد.

وی اضافه‌کرد: در این مدت، ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۱۱۹ تن مواد نفتی از طریق این بندر به داخل کشور وارد و ۵۵ هزار و ۴۵ تن از این گونه کالاها نیز ترانزیت شده است.

عفیفی‌پور همچنین بیان کرد: کابوتاژ ۱۰ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۴۲۶ تن کالای نفتی در این بندر به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۲۵۶ TEU کانتینر و رشد ۳۲ درصدی حجم این عملیات در پیشرفته ترین بندرکانتیتری کشور طی نه ماهه سال جاری، اشاره داشت.

وی در پایان بیان‌کرد: در مدت یاد شده، بالغ بر ۳ هزار فروند شناور با تناژهای مختلف در بندر شهید رجایی پهلو گرفت که دو هزار و ۴۳۵ فروند از آن مربوط به شناورهای بالای هزار تن، بوده که رشد ۶ درصدی به ثبت رسید.

انتهای پیام/

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *