اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
لاریجانی در نطق میان دستور:

هاشمی رفسنجانی مرد روزهای سخت بود/ نام هاشمی با انقلاب همراه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هاشمی رفسنجانی مرد روزهای سخت بود و نام هاشمی همیشه با نام انقلاب همراه خواهد بود.

بازخبر / علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز (دوشنبه ۲۰ دی) قوه مقننه در نطق پیش ا زدستور خود گفت: سالروز رحلت حضرت معصومه(س) را به نمایندگان، ملت عزیز ایران و مردم شریف استان قم تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه روز گذشته مردی بزرگ از تبار سابقون انقلاب اسلامی به دیار باقی شتافت، ادامه داد: نام هاشمی رفسنجانی همیشه با نام انقلاب همراه بوده و هست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی از آغازین روزهای مبارزه علیه رژیم ستمشاهی جزء پیشروان مجاهدت ملی بود.

لاریجانی افزود: نهضت امام(ره) با همت مردانی چون او فراگیر شد و در تمام دوران مبارزه ملت ایران با استواری ستودنی پیگیر آرمانهای پیشوای بزرگ انقلاب (امام خمینی(ره)) بود.

وی اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی زندانها و شکنجه‌ها را تحمل کرد تا جریان روحانیت مبارز شاخ و برگ لازم برای راهنمایی توده‌ها را بیابد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چند شخصیت روحانی مبارز ممتاز در آن زمان جلوه‌گاه مبارزه دانشجویان و روشنفکران و سیاسیون مسلمان بودند که یکی از آنها هاشمی رفسنجانی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سالهای ۵۶ و ۵۷ هاشمی رفسنجانی به همراه شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید باهنر و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از ارکان اعتلای جوشش خروشان نهضت اسلامی بود و با حضور در شورای انقلاب با تدبیر خود ایران را از بسیاری از مشکلات قبل از پیروزی انقلاب عبور داد.

لاریجانی با بیان اینکه مجاهدت هاشمی در صحنه سخت و پرفراز و نشیب ابتدای انقلاب اسلامی کمتر از پیروزی انقلاب نبود، ادامه داد: در مبارزه با گروههای منحرف عزمی راسخ داشت و پس از فتنه‌گری بنی‌صدر او به همراه سایر رهبران حزب جمهوری اسلامی نقشی اساسی در امیدوار نگه داشتن روحیه انقلابی ملت و عقیم کردن جریان انحرافی بنی‌صدر و منافقین را برعهده داشت.

وی ادامه داد: هاشمی رفسنجانی در آن سالها در کسوت ریاست مجلس شورای اسلامی از یک طرف در مقابل دسیسه‌های جریان محارب و منحرف ایستادگی داشت و از طرفی دیگر با تمام وجود به حمایت از رزمندگان جبهه دفاع مقدس می‌شتافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی مدتی نیز جانشینی فرمانده کل نیروهای مسلح را برعهده داشت تصریح کرد: بعد از پایان جنگ تحت زعامت و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ملت بزرگ ایران در دو دوره مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده وی گذاشتند که هاشمی در این دوران همت خود را مصروف آبادانی و پاک کردن غبار تخریبهای جنگی صدام علیه ایران نمود و انصافا با شجاعت در این راه گام برداشت.

لاریجانی ادامه داد: هاشمی سازندگی و آبادانی در کشور را یک ارزش زمانه خود نمود و بعد از آن دوران همواره دل در گرو اعتلای انقلاب و ایران داشت.

وی افزود: یکی از ویژگیهای هاشمی این بود که مسئولان و مدیرانی که برای آبادانی کشور تلاش می‌کردند را مورد تشویق و حمایت جدی قرار می‌داد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه دریغا که دستمان از این شخصیت انقلابی و آینده‌نگر کوتاه شد گفت: او به راستی مرد روزهای سخت بود و با روحیه آرام و مدیران انقلاب روحیه فعالیت و تلاش بیشتر می‌بخشید.

لاریجانی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی ارتحال مجاهد نستوه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را ساحت ولی‌الله الاعظم امام زمان و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و ملت ایران و مردم شریف کرمان و همچنین به خانواده وی تسلیت می‌‌گوید و از خداوند متعال را برای آن سفرکرده دارد.

پس از نطق علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نمایندگان با ذکر فاتحه‌ای یاد رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *