ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

هشدار انتخاباتی شدید به حسن روحانی/ شگرد بانکی برای پرداخت تسهیلات نجومی/ حواشی یک برادر حسین دیگر

همزمان با اعلام نگرانی از وضعیت آلودگی هوا، موضوع انتخابات و کشمکش ها میان طیف های مختلف سیاسی در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد. این در حالی است که موضوع فساد اقتصادی و برخورد با دانه درشت ها نیز از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

باز خبر, موضوعات انتخاباتی در کانون توجه قرار دارد.

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان « خطر حذف یارانه در کمین آرای روحانی» با اشاره به موضوع حذف سه میلیون نفر دیگر از دریافت یارانه های نقدی می نویسد: « دولت روحانی میراث خوار دولتی است که نفت ۱۴۰ دلاری می‌فروخت و از پس آن درآمد‌های افسانه‌ای بود که تصمیم به توزیع یکسان ثروت ملی در بین تمامی اقشار جامعه گرفت. این روزها هیچ عقل سلیمی تاکید بر پرداخت یارانه به شیوه فعلی ندارد. در این زمینه دسته‌ای از اقتصاددان‌ها خواهان هدفمندکردن این پرداخت به نفع تولید‌کنندگان هستند و عده‌ای دیگر خواهان حذف تمامی دهک‌های جامعه به نفع سه دهک کم در‌آمد جامعه هستند. بنابراین نباید در هدفمند کردن شیوه پرداخت یارانه‌ها شک کرد. اما اینکه این طرح چگونه اصلاح شود و یارانه‌های قطع شده ناشی از این هدفمندی باید در چه مسیری هدایت شود مساله است. میزان پرداخت یارانه‌ها به حدی است که گاهی این میزان را با بودجه عمرانی کشور مقایسه می‌کنند.

 هشدار انتخاباتی شدید به حسن روحانی/ شگرد بانکی برای پرداخت تسهیلات نجومی/ حواشی یک برادر حسین دیگر!

رقمی‌ بسیار بالا که اگر به هر بخش تزریق شود، شاهد جهش و بهبود کمی و کیفی در آن بخش خواهیم بود. اگر همین مقدار به بودجه عمرانی کشور افزوده شود جهش قابل ملاحظه‌ای دراقتصاد کشور و خروج آن بخش‌ها از رکود ایجاد می‌شود، ضمن اینکه میزان قابل توجهی اشتغال ناشی از این طرح به وجود می‌آید که نفع آن در سبد خانوارهای کشور بیشتر از میزان ۴۵۵۰۰ تومان یارانه نقدی است که این روزها هر ماهه پرداخت می‌شود. اما تصمیم‌گیری‌های انقلابی از دولت اعتدالی فعلی انتظار نمی‌رود زیرا، هرگونه تصمیم‌گیری در این حوزه به واکنش بخش‌هایی از جامعه درمقابل دولت وکاهش محبوبیت دولت منجر خواهد شد. نکته‌ای که دولت باید توجه زیادی به آن بنماید. ضمن اینکه باید در جهت هدفمندی پرداخت یارانه‌ها هم گامی اساسی بردارد.»

روزنامه اعتماد در مطلبی به نقل از محسن میردامادی پیشنهاد سیستم دو حزبی را برای کشور ارائه کرده است. این روزنامه در این گزارش با عنوان « پیشنهاد مدل ‌دوحزبی» نوشت: « در ماه‌های گذشته این بحث بیش از همیشه به میان کشیده شد. یک پیشنهاد گرد آمدن با سابقه‌ها و دلسوزان دو جناح بود تا در مسائل کلان کشور به وحدت نظر برسند، پیشنهادی دیگر در قالب شکل‌گیری مجمعی یازده نفره از اصولگرا و اصلاح‌طلب برای معرفی یک کاندیدا به مردم مطرح شد و حالا محسن میردامادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که در کارنامه‌‌اش سابقه دبیرکلی جبهه مشارکت دیده می‌شود طرح خود را اعلام می‌کند. تشکیل دو جبهه فراگیر اصلاح‌طلب و اصولگرا و حرکت به سوی نظام دو حزبی نسخه‌ای است که محسن میردامادی در ذهن دارد. پیشنهاد تشکیل دو جبهه فراگیر البته پیشتر توسط دیگر فعالین سیاسی نیز به نوعی داده شده است اما گویی این پیشنهادی است تنها برای مطرح شدن، چه آنکه نه پارلمان اصلاحات محمدعلی نجفی در جریان اصلاحات خریدار داشت و نه پارلمان اصولگرایی مرتضی نبوی و حزب فراگیر محمدرضا باهنر در اصولگرایان. با این حال اصلاح‌طلبان گام‌هایی هرچند لرزان و اندک برای رسیدن به یک جبهه واحد برداشته‌اند و امیدوارند رقیب اصولگرا نیز قدم گذاشتن در راه تشکیل یک جبهه فراگیر را آغاز کند. این شاید فصل مشترک فعالین استخوان خرد کرده حزبی در ایران باشد؛ نقطه‌ای که از محمدرضا باهنر تا محسن میردامادی همه در همانجا ایستاده‌اند.»

فساد اقتصادی و برخورد با دانه درشت ها

هشدار انتخاباتی شدید به حسن روحانی/ شگرد بانکی برای پرداخت تسهیلات نجومی/ حواشی یک برادر حسین دیگر!

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان « بفرمایید وام ۲ هزار میلیاردی بدون وثیقه! » از یک شگرد بانکی برای پرداخت تسهیلات نجومی پرده بر می دارد و می نویسد: « بدهی‌های معوق و دارایی‌های منجمد بانک‌ها در حالی دلیل اصلی تنگنای مالی در اقتصاد ایران عنوان می‌شود که به نظر می‌رسد معوق‌سازی تسهیلات بانکی که تا پیش از این در شعب بانکی انجام می‌شد، هم اکنون به برخی از شرکت‌های تابعه بانک‌ها انتقال یافته است، به‌طوری که تنها در یک نمونه از این شرکت‌های تابعه بانکی، وام ۲هزار میلیاردی بدون اخذ وثیقه به یک فرد ۲۶ساله سفارش شده از سوی مدیریت پرداخت شده است، حال چون تحقیقات نشان از گسترش این پدیده در شبکه بانکی دارد به نظر می‌رسد موج بعدی بدهی‌های معوق بانکی از شرکت‌های تابعه و اقماری بانک‌ها سر بر خواهد آورد. »

روزنامه قانون نیز در گزارشی با اشاره به حواشی یک برادر حسین دیگر نوشت: « حمله‌ها به حسین فریدون از زمانی شروع شد که عکس وی درحالتی نامناسب و مقابل روحانی در فضای مجازی انتشار یافت. عکسی که برخی مدعی بودند مربوط به دوره ریاست‌جمهوری روحانی است و عده ای می گفتند متعلق به زمان ریاست وی بر مرکز تحقیقات استراتژیک و جعلی است. در همان بازه‌زمانی، چهره‌هایی مانند حمید رسایی و یارانش شروع به تخریب برادر روحانی کردند و با زیر سوال بردن اقدامات فریدون، سعی شد او را با افرادی مانند رحیمی، بقایی، ملک‌زاده و مشایی همتراز کنند. مشخص نیست که چرا کسی در این بین بازهم به فکر افکار عمومی نیست و همه به دنبال فضایی می‌گردند تا قدرت خود را به رخ طرف مقابل بکشانند؟ سوال دیگری نیز وجود دارد و این است که اگر فریدون متهم است چرا دستگیر نمی‌شود؟!اگر نیست و نمایندگان و مخالفان اتهام می‌زنند، چرا با آنها برخورد نمی‌شود؟»

کاریکاتور از روزنامه شرق

 هشدار انتخاباتی شدید به حسن روحانی/ شگرد بانکی برای پرداخت تسهیلات نجومی/ حواشی یک برادر حسین دیگر!

آیدین سیار سریع در یادداتش طنزی در شهروند نوشت: « یکشنبه ١٩ دی را درحالی شروع می‌کنیم که به‌عنوان یک شهروند معمولی پیوسته دربیم این هستیم که بیفتیم پایین. شاید از من بپرسید دیگه کجا میخوای بیفتی؟ مگه پایین‌تر از این‌جا که هستی، هم وجود داره؟ این مژده را به شما می‌دهم که امروز و در آینده‌ای نزدیک همه در هرجایگاهی که باشیم، می‌توانیم بیفتیم پایین. دیگر نیاز نیست حتما مقام و منصبی داشته باشیم. حتی می‌توانیم بدون این‌که طلا و ارز باشیم، به پایین کشیده شویم. وای خدای من! مگه میشه؟ چرا نمیشه. مسئولان خبر داده‌اند که فرونشست زمین درتهران جدی شده و همه‌مان می‌توانیم بیفتیم پایین‌تر. یعنی جوری می‌شود که بعد از مدتی با درود بر مسئولان قبلی می‌گوییم: باز خدا پدر قبلی‌ها رو بیامرزه، اون موقع درسته مشکلات بود ولی حداقل روی زمین بودیم. بعد بزرگواری می‌آید کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود و وعده می‌دهد که: من زیرزمینی‌ها را می‌آورم روی زمین. بعد همه ذوق‌مرگ می‌شویم و می‌شتابیم! در سخن مسئولان «برداشت بی‌رویه آب» از سفره‌های زیرزمینی اصلی‌ترین عامل فرونشست زمین عنوان شده است. یعنی دوستان هی درمجلس ادوار مختلف آمده‌اند و مجوز داده‌اند، ملت هم از خدا خواسته آن‌قدر آب کشیده‌اند که این زمین به خاک فنا رفته و منتظر است دهان باز کند و ما را ببلعد. »

ادامه آلودگی هوا

هشدار انتخاباتی شدید به حسن روحانی/ شگرد بانکی برای پرداخت تسهیلات نجومی/ حواشی یک برادر حسین دیگر!

روزنامه وطن امروز در گزارشی با عنوان «خفگی! » با اشاره به اینکه هوای کلانشهرها بازهم در وضعیت قرمز است نوشت: « شاخص کیفیت هوا در کلانشهرها یکشنبه و دوشنبه این هفته به شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی می‌رسد و توصیه می‌شود کودکان، سالمندان و افراد آسیب‌پذیر از تردد غیرضروری در خیابان‌ها خودداری کنند.»

کاریکاتور از روزنامه شهروند

هشدار انتخاباتی شدید به حسن روحانی/ شگرد بانکی برای پرداخت تسهیلات نجومی/ حواشی یک برادر حسین دیگر!
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *