ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

برگزاری اولین دوره تربیت مربی استعدادیاب ورزشیبرگزاری اولین دوره تربیت مربی استعدادیاب ورزشی

مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری اولین دوره تربیت مربی استعدادیاب ورزشی با جدیدترین علم ورزش روز دنیا از اواخر بهمن به مدت ۶ روز خبر داد.

باز خبر,دکتر رامین طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص دوره تربیت مربی استعدادیاب مربی ورزشی، اظهار کرد: در جهت تقویت نیروهای انسانی متخصص استعدادیاب در ورزش کشور برای نخستین بار دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش  و جوانان با همکاری پژوهشگاه علوم ورزشی اقدام به تربیت مربی استعدادیاب ورزشی زیر نظر اساتید علمی می‌کند.

وی اظهار کرد: با توجه به تمرکز وزارت ورزش و جوانان به فرایند استعدادیابی در جامعه ورزشی و تاسیس کانون استعدادیابی‌های ورزشی و تقویت استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی و استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی در این زمینه،  دوره تربیت مربی استعدادیاب ورزشی را از ۲۴ تا ۲۹ بهمن پیش‌بینی کرده‌ایم.

طباطبایی ‌اضافه کرد: با ورود مربیان متخصص استعدادیاب به بطن ورزش کشور، تحول بزرگی در شناسایی و جذب افراد مستعد در رشته‌های مختلف ورزشی را در آینده ای نه چندان دور شاهد خواهیم بود و راه توسعه ورزش قهرمانی هموارتر خواهد شد.

وی گفت‌: طی سه سال گذشته به دنبال آن بودیم تا فرایند استعدادیابی را مطابق با ماهیت رشته‌های ورزشی و پتانسیل‌ هایی که داشتیم، طبق فرایند علمی تعریف شده در فدراسیون‌ها به صورت جدی دنبال کنیم تا بتوانیم از این طریق افراد مستعد در تمام رشته‌های ورزشی شناسایی را جذب کرده و پرورش دهیم و به تیم‌های ملی و باشگاهی تزریق کنیم.

طباطبایی خاطر نشان کرد: هدف ما این است تا تعداد رشته‌های خود را از نظر مدال آوری در بازی‌های آسیایی، جهانی و  المپیک افزایش دهیم و تنها نگاه‌مان به وزنه‌برداری ، کشتی و تکواندو نباشد. حتی در این زمینه  سعی کردیم از سال ۹۴ بودجه مجزایی به فدراسیون‌ها تزریق کنیم تا فدراسیون‌ها بتوانند بدون هیچ گونه دغدغه‌ای به امر استعدادیابی بپردازند.

وی همچنین با اشاره به تقویت کانون‌های استعدادیابی در تمام استان‌ها، گفت‌: اگر در گذشته این کانون‌ها به صورت نیمه فعال در آمده بود، امروز با ورود بخش خصوصی، سعی کردیم این کانون ها را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تمامی استان‌ها فعال کنیم و نظارت خوبی در امر شناسایی استعدادها داشته باشیم. ما به دنبال آن هستیم تا از طریق این کانون‌ها استعدادهای خوبی را در تمام رشته‌های ورزشی شناسایی کنیم و استان‌ها را از تک رشته‌ای بودن خارج کنیم. بدون شک با تاسیس کانون استعدادیابی می‌توانیم انقلاب بزرگی در توسعه و رشد ورزش قهرمانی در آینده ایجاد کنیم.

طباطبایی ‌با اشاره به استقبال خوب استانها از طرح جشنواره استعدادیابی افزود: این طرح در ۳فاز، فاز اول در ۱۱استان، فاز دوم در ۱۰استان و سوم نیز در ۱۰استان پیش بینی شده است که در فاز اول، از بین ۱۱استان شرکت کننده در جشنواره استعدادیابی (که ۴ تا ۶رشته ورزشی پیش‌بینی شده بود) استانهای آذربایجان غربی، شرقی، خراسان رضوی، اردبیل و بوشهر نسبت به سایر استانها مشارکت خوبی داشتند و بازخوردهای قابل توجهی را دریافت کردیم.

مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش حرفه‌ای و  قهرمانی وزارت ورزش  و جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح شما به المپیک ۲۰۲۰ می‌رسد و ما می‌توانیم شاهد افزایش تعداد مدال ها در المپیک باشیم یا خیر؟ افزود: چشم انداز ما  المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ است تا بتوانیم با شناسایی رشته‌های مدال آور و سرمایه‌گذاری روی آنها دقیقا عنوان کنیم که قادر به دریافت چند مدال هستیم و رنگ مدالها چگونه خواهد بود. از سوی دیگر هدفگذاری ما بیشتر روی رشته‌های مدال آور همچون؛ قایقرانی، شنا، دوومیدانی، تیروکمان و رشته‌هایی که امکان حضور در دو بخش زنان و مردان وجود دارد، خواهد بود. تمام سعی ما بر این است که با تمرکز روی رشته‌های مدال‌آور بتوانیم در آینده تعداد مدال‌های خود را از نظر کمی افزایش دهیم و شاهد رشد و شکوفایی ورزش کشور باشیم.

وی در پایان گفت‌: پس از پایان جشنواره استعدادیابی در اواسط اسفند، ارزیابی خود را پیرامون وضعیت شناسایی استعدادهابرحسب رشته‌های ورزشی در تمام استانها علام خواهیم کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *