آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
نماینده شرق هرمزگان در خانه ملت:

هرسال اعتبارات مربوط به سرویس‌های مدارس کاهش می‌یابد/سرنشین مازاد ظرفیت یکی از دلایل بروز حوادث تلخ است

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: : متأسفانه هرسال اعتبارات مربوط به سرویس‌های مدارس کاهش می‌یابد و در خصوص استفاده از سرویس‌های مدارس ایمن اطلاع‌رسانی خوبی انجام نمی‌شود.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، سید مصطفی ذوالقدر در جمع خبرنگاران ضایعه تأسف‌بار جان باختن و مصدومیت دانش آموزان رودانی در حادثه تصادف خودروی سواری در حین جابجایی به مدرسه را به خانواده‌های بازماندگان و مردم شهرستان رودان تسلیت گفت.

این نماینده مجلس با اظهار تأسف از بروز چنین حوادثی، گفت: هنوز مدت‌زمان زیادی از حادثه مشابه در بشاگرد نگذشته،که شاهد حادثه بسیار ناگوار دیگری در شهرستان رودان هستیم و باید برای جلوگیری از این حوادث چاره‌ای اندیشیده شود.

ذوالقدر با اشاره به اینکه سرویس‌های ایاب‌وذهاب دانش آموزان باید ساماندهی شود و مردم هم فقط از طریق ادارات آموزش‌وپرورش از سرویس‌های مطمئن استفاده کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه هرسال اعتبارات مربوط به سرویس‌های مدارس کاهش می‌یابد و در خصوص استفاده از سرویس‌های مدارس ایمن اطلاع‌رسانی خوبی انجام نمی‌شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: دلیل تردد در سانحه پیش‌آمده کمبود فضای آموزشی در روستا نبوده بلکه این دانش آموزان محصل مدارس خاص در مرکز شهرستان بوده‌اند اما متأسفانه سرویس این دانش آموزان فاقد مجوز لازم بوده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه بعضی از این سرویس‌های غیرمجاز فاقد معاینه فنی بوده و دو برابر ظرفیت خودرو دانش آموزان را جابجا می‌کنند که سرنشین مازاد ظرفیت یکی از دلایل بروز این حوادث تلخ است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلیه افرادیکه به‌عنوان سرویس مدرسه کار جابجایی دانش آموزان را انجام می‌دهند باید از طریق قانونی مجوزات لازم را اخذ کنند و در صورت نداشتن مجوز از تردد آن‌ها جلوگیری شود.

ذوالقدر اظهار امیدواری کرد: دانش آموزان مصدوم این سانحه هر چه سریع‌تر بهبودیافته و به آغوش خانواده‌های خود و کلاس‌های درس بازگردند.

ذوالقدر عنوان کرد: متأسفانه برخی مسئولین به تذکرات نماینده‌ها توجه نمی‌کنند و گرنه در خصوص ساماندهی سرویس مدارس و مشکلات راه‌های روستایی شرق هرمزگان بارها تذکر داده‌ام.

نماینده مردم شرق هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: از طریق مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش‌وپرورش تمام تلاشم برای افزایش اعتبار سرویس‌های مدارس و جلوگیری از بروز حوادث مشابه را انجام خواهم داد و از شهروندان عزیز نیز درخواست دارم به‌هیچ‌عنوان از سرویس‌های بدون مجوز برای حمل‌ونقل فرزندانشان استفاده نکنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *