آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رودان در جایگاه دوم طلاق در هرمزگان؛

یک مسئول: با کاهش روند ازدواج در رودان مواجه ایم

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان با بیان اینکه نرخ طلاق در سال­های اخیر افزایش داشته است، گفت: در هرمزگان نیز آسیب­ های اجتماعی از روند رو به رشدی در برخی حوزه ها برخوردارند و در این زمینه می وان به شهرستان رودان اشاره کرد که در زمینه طلاق با نرخ ۱٫۹ درهزار بالاتر از میانگین استان و پس از بندرعباس رتبه دومی را در استان هرمزگان داراست.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان با بیان اینکه نرخ طلاق در سال­های اخیر افزایش داشته است، گفت: در هرمزگان نیز آسیب­ های اجتماعی از روند رو به رشدی در برخی حوزه ها برخوردارند و در این زمینه می وان به شهرستان رودان اشاره کرد که در زمینه طلاق با نرخ ۱٫۹ درهزار بالاتر از میانگین استان و پس از بندرعباس رتبه دومی را در استان هرمزگان داراست.

بازخبر / منطقه خلیج فارس، دکتر منصور اخلاقی پور در دومین همایش کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان رودان با بیان اینکه نرخ طلاق در سال­های اخیر افزایش داشته است، اظهار کرد: در استان هرمزگان نیز آسیب ­های اجتماعی از روند رو به رشدی در برخی حوزه ها برخوردارند.

وی با بیان اینکه نرخ طلاق در سال ۹۴ در استان هرمزگان ۷/۱ (یک وهفت دهم) در هزار بود، اضافه کرد: در شهرستان رودان با اینکه نرخ طلاق نسبت به سال گذشته مقدارکمی کاهش داشته اما همچنان این شهرستان با نرخ ۱٫۹درهزار بیش از میانگین استان و بعد از شهرستان بندرعباس دومین جایگاه را داشته است.

اخلاقی پور ادامه داد: در ۸ ماهه نخست سالجاری نرخ طلاق در شهرستان رودان به ۲٫۴ در هزار رسیده است که نسبت به مدت مشابه روندی افزایشی را نشان می دهد به گونه ای که همچنان این شهرستان رتبه دوم خود را حفظ کرده است.

وی گفت: نرخ ازدواج شهرستان رودان نیزبه نسبت کاهش داشته و از ۱۳ درهزار در سال ۹۳ به ۱۱ درهزار در سال ۹۴ رسیده است و در ۸ ماهه سالجاری این نرخ به ۱۰٫۳ در هزارنفر رسیده است.

مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری هرمزگان در ادامه این همایش به آسیب شناسی طلاق در شهرستان رودان پرداخت و بیان داشت: طبق پژوهش های انجام شده که به روش های علمی چند لایه به انجام رسیده است، مهمترین ریشه­ های طلاق در این شهرستان ۶ اولویت احصا شدکه به ترتیب شامل “سوء مصرف مواد مخدر”، “خیانت”،”نارضایتی اقتصادی”،”عدم بلوغ جسمی و فکری و اقتصادی”، “ضعف مسئولیت پذیری مردان” و”ضعف مهارت­های زناشویی” می باشد.

اخلاقی پور در خصوص راهکارهای موجود نیز خاطرنشان کرد: اولین، مهمترین و موثرترین راهکار در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی فراهم کردم زمینه های ورود مردم و تشکل های مردمی به این آسیب ها است و نگاه صرفا دولتی در این زمینه قطعا پاسخگو نیست و نخواهد بود.

وی تاکید کرد: قطعا دولت وظایفی دارد و می توان با طراحی سیستمی شبکه ای کارشناسان و معلمین را آموزش داد تا آنها  فرهنگسازی را از مدارس و دانش آموزان و در بستر خانواده ها اجرا کنند اما این مهم مگر با ورود داوطلبانه مردم و تشکل های مردمی به نتیجه دلخواه و فراگیر نمی رسد.

این مقام مسئول از دوران نامزدی به عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری از وقوع طلاق نام برد و اذعان کرد: متاسفانه این رسم و سنت خوب که تاثیر زیادی بر شناخت اولیه زوجین از همدیگر دارد،کم رنگ شده و جای خود را به دوستی­های بی قائده و بدون اطلاع خانواده ها داده است که می بایست والدین، مشاورین، معلمین، اساتید دانشگاهی، روحانیون و تشکل های مردم نهاد با آگاهی بخشی به فرزندان آنها را تشویق به رفتار در چارچوب های عرفی و قانونی نموده و از رفتارهای پرخطر آگاه سازند .

وی همچنین نسبت به افزایش وقوع طلاق های عاطفی در استان هرمزگان هشدار داد و تصریح کرد: این نوع طلاق از طلاق حقوقی و رسمی به نسبت خطرناک تر است چرا که شناسایی و تلاش جهت رفع مشکلات ناشی از آن به مراتب سخت تر می شود و افراد بدون هیچ علاقه و محبتی با بیشترین تنش درکنار یکدیگر زندگی می کنند درحالیکه فرزندان در چنین خانواده ای قطعا با مشکلات عدیده ای در آینده روبرو خواهند بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *