ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

قیمت گوشت گوسفندی به ۲۸ هزار تومان کاهش می‌یابد

مهر نوشت:رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده کشور گفت: با آغاز عرضه گوشت گوسفند پیش بینی می شود قیمت هر کیلو گوشت گوسفند به ۲۸ هزار تومان کاهش یابد.

باز خبر, منصور پوریان با اشاره به اینکه دام زنده به صورت انبوه در دامداری ها وجود دارد و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد افزود: قیمت هر کیلو گوشت بره زنده امروز ۱۳ هزار تومان و هر کیلو گوشت میش زنده نیز ۱۰ هزار تومان است و در این بخش هیچگونه افزایش قیمتی وجود ندارد.

وی گفت: دام زنده به صورت انبوه در مکان های عرضه دام وجود دارد و هیچ محدودیتی در عرضه دام نیست.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده کشور همچنین از کاهش صادرات دام زنده خبر داد و افزود: در فصل سرد تقاضا در بازار کاهش می یابد بنابراین صادرات دام زنده نیز روند نزولی دارد.

پوریان گفت: در ۵ ماه اخیر فقط در حدود ۳۰ هزار رأس دام زنده صادر شده است و پیش بینی می شود روند نزولی صادرات تا پایان فصل بهار ادامه یابد.

وی گران بودن قیمت دام زنده را از دیگر علل کاهش صادرات دانست و افزود: قیمت هر بره زنده ایران در بازار صادراتی ۱۴۵ دلار است در حالی که کشورهای رقیب با قیمت هر کیلو ۹۰ دلار صادر می کنند.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده کشور، اتحادیه گوشت گوسفندی و چوب داران را عاملان گرانی گوشت دانست و تصریح کرد: روند افزایش قیمت گوشت گوسفند از سال گذشته آغاز شد و اتحادیه گوشت گوسفندی که اعضاء آن قصابها و چوب داران هستند برای افزایش فاصله قیمت تولید تا عرضه و افزایش حاشیه سود قیمت را افزایش دادند.

وی گفت: چوب دارها و قصاب ها دام را با قیمت پایین از دامدار خریداری و ذبح می کنند و با قیمت بالا در بازار عرضه می کنند.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده کشور افزود: انباشتگی دام زنده در دامداری ها سبب می شود تا دامداران دام را با قیمت پایین به چوب داران و قصاب ها بفروشند.

پوریان گفت: فقط کافی است به طور مثال بازدیدی از دامداری های شهرستان شهریار داشته باشید تا شاهد انبوه دام زنده در این مراکز باشید.

وی از عملکرد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انتقاد کرد و افزود: بهتر است این سازمان در چگونگی فروش گوشت در قصابی ها نظارت کنند تا از افزایش خودسرانه قیمت گوشت جلوگیری شود.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *