اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

احیاء نمادهای اصیل فرهنگی در نهایت به احیاء سنت ها خواهد انجامید

یک عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس به محله های قدیمی شهر بندرعباس که دارای هویت اصیل و ماندگاری هستند اما خبری از زیباسازی و یا احیاء نمادهای فرهنگی در آن ها نیست، اشاره کرد و گفت: باید ردیف اعتباراتی برای احیا و زیباسازی نمادهای شهری در این محلات تخصیص یابد. چرا که احیاء نمادهای اصیل فرهنگی در نهایت به احیاء سنت ها و تاریخی که بر این محلات گذشته ، خواهد انجامید .

باز خبر,به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، هومن رفیعی بندری با تاکید بر ضرورت زیباسازی منظر شهری به عنوان یکی از مولفه های امنیت بصری و روانی شهروندان، گفت: علی رغم اجرای پروژه های قابل توجه در سال های اخیر ، مسئله زیباسازی فضای شهری باید بیش از پیش مورد توجه شهرداری بندرعباس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، تامین امنیت بصری جزو حقوق مسلم شهروندی است، گفت: یکی از اهداف و برنامه های شورای شهر بندرعباس ؛ توسعه و تقویت کمی و کیفی میلمان و سیمای شهری و همچنین بازگشت نمادهای قدیمی و هویت بخشی فرهنگی این نمادها در راستای زیباسازی فضاهای شهری است.

به اعتقاد وی؛ استفاده از نماد ها و المان های شهری متناسب با فرهنگ اصیل و بومی منطقه نظیر ایجاد المان های احداث شده در بلوار ساحلی بندرعباس سبب می شود علاوه بر زیباسازی سیمای شهری ، ارتباط موثر بصری نیز حاصل شود.

رفیعی بندری در ادامه ، المان های شهری را نمادی از هویت فرهنگی هر منطقه دانست و گفت: شهرداری بندرعباس بایستی طرح های خود را در جهت هویت سازی المان های فاخر با محتوای مذهبی، تاریخی و فرهنگ بومی که نشان از هویت این شهر دارد و انتقال این مفاهیم به مخاطب، اجرایی نماید.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس همچنین به محله های قدیمی شهر بندرعباس که دارای هویت اصیل و ماندگاری هستند اما خبری از زیباسازی و یا احیاء نمادهای فرهنگی در آن ها نیست، اشاره کرد و گفت: باید ردیف اعتباراتی برای احیا و زیباسازی نمادهای شهری در این محلات تخصیص یابد. چرا که احیاء نمادهای اصیل فرهنگی در نهایت به احیاء سنت ها و تاریخی که بر این محلات گذشته ، خواهد انجامید .

وی در پایان بر ضرورت استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی در طراحی المان های شهری تاکید کرد و گفت:شورای اسلامی شهر بندرعباس آمادگی این را دارد که از این ظرفیت به منظور ایجاد نمادها و المان هایی که فارغ از پیچیدگی های خاص، تلفیقی از هنر و هویت بوده و با شهر هارمونی دارد، حمایت کند .

رفیعی بندری اضافه کرد: استفاده از توانمندی هنرمنرمندان بومی می تواند علاوه بر ارتقای زیبایی منظر شهری و کیفیت محیطی ، انتقال دهنده هویت شهری در اذهان مردم باشد

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *