ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

قلعه‌نویی:برانکو پروفسور است و حرف غیرفنی نمی‌زند

سرمربی تراکتورسازی تبریز گفت: حرفهای امروز برانکو را زدم و زیر پایم را خالی کردند.

باز خبر,به گزارش تابناک ورزشی، امیر قلعه نویی درباره دیدار اخیر تیمش برابر ذوب آهن اصفهان و آن پیروزی دراماتیک اظهار داشت: قبل از هر چیز باید به مسائل پیرامون بازی اشاره کنم. ما هر دفعه که به اصفهان رفتیم مسئولان باشگاه ذوب آهن داخل رختکن ما پلاکارد زدند و مدیرعامل محترم آنها قبل و بعد از بازی نزد ما آمد و خوش آمد و خسته نباشید گفت. این مسائل نیاز فوتبال ماست. فوتبال ایران به خاطر کم رنگ بودن این مسائل ضربه خورده است. شما ببینید تیم ذوب آهن در آن شرایط حذف شد اما آقای آذری حرکتی پهلوانی انجام داد و نزد ما آمد و خسته نباشید گفت. خدا شاهد است که اگر فوتبال ما به این سمت و سو نرود چند وقت دیگر اوضاع بدتر هم خواهد شد. امسال آقای سعید آذری نیاز جامعه فوتبال ماست. آنها فرهنگ زیبایی را در فوتبال ما به نمایش می گذارند. از طرف دیگر باشگاه ذوب آهن یک سرمایه فوتبالی به نام حسینی را معرفی کرده، البته جا دارد از زحمات آقای گل محمدی هم تقدیر کنیم.

گل های بچه گانه می خوریم

وی در ادامه گفت: باید به خاطر این فوتبال زیبا به همه تبریک بگوییم. مسابقه ما با ذوب آهن صحنه هایی دارد که زیبایی آن بازی را به نمایش می گذارد. وقتی خلاصه بازی را دیدم واقعا لذت بردم. خدا را شاکریم که فینالیست شدیم. البته ما نباید اشکالات خودمان را نادیده بگیریم. ما گل هایی می خوریم که بچه گانه است. مخصوصا گل دوم ذوب آهن که ارتفاع توپ بالای دو سه متر بود اما دفاع ما با حرکتی بچه گانه که باعث تاسف است پنالتی داد. دفاعی در سطح لیگ برتر نباید این اشتباهات را انجام دهد.

به من حمله می شود چون حرف حق می زنم

قلعه نویی گفت: من اعتقاد دارم اگر در فوتبال ایران زمین های چمن خوب مثل نقش جهان، آزادی و بنیان دیده زیاد شود همه بازی ها کیفیتشان بالا می رود. ۱۵ سال است که می گویند فوتبال ما زیرساخت ندارد. تنها نیروی انسانی دارد که آن هم تحت آموزش قرار نمی گیرد. سالهاست که به من حمله می شود چون حرف حق می زنم. در یک برنامه تلویزیونی راحت می نشینند و به مردم دروغ می گویند. اینها فکر آخرت خودشان هم نیستند و نمی دانند که همه ما را در یک و نیم متر جا قرار می دهند. انگار نطفه اینها را با دروغ بسته اند. البته خیلی از مسائل و حرف هایی که من زده ام در این چند وقت مشخص شده است.

تا یک روز بعد از بازی حالم خوب نبود

وی در ادامه بیان داشت: فینالیست شدن تراکتورسازی را به مردم آذربایجان تبریک می گویم. آنها هیچ وقت ما را تنها نگذاشته اند. چه زمانی که عقب افتادیم و چه وقت هایی که تیم ما جلو بود. بعد از خدا و اهل بیت و بازیکنان، این تماشاگران بودند که ما را به سمت موفقیت سوق دادند.

قلعه نویی درباره استرس خود در لحظات پایانی این دیدار گفت: خدا شاهد است تا ۲۴ ساعت بعد از  بازی حالم خوب نبود آن هم به خاطر همان فشارها و استرس ها، به قول آقای حشمت مهاجرانی و آقای علی پروین انگار هر کسی که مادرش او را نفرین کرده است مربی شده است.

آجرلو یک تنه بار تیم را به دوش می کشد

سرمربی تراکتورسازی پیرامون لیست ورود و خروج تیم در نقل انتقالات گفت: ما دو بازیکن گرفتیم که این دو نفر یعنی نوراللهی و عالیشاه به ما کمک زیادی خواهند کرد. احتمال دارد دو نفر دیگر را جذب کنیم و در این باره با آقای آجرلو صحبت هایمان را انجام داده ایم. جا دارد همین جا از اقای آجرلو تشکر کنم. چون این مرد یک تنه بار تیم را به دوش می کشد. یک حرفی را می خواهم بزنم که واقعا از ته دلم می گویم من امیر قلعه نویی کمترین نقش را در این موفقیت داشته ام.

وی در پاسخ به این سوال که در چه پست هایی بازیکن می خواهد گفت: اجازه بدهید من به این موضوع اشاره نکنم. بعد از اینکه خریدهای ما قطعی شد اعلام خواهم کرد.

کرار می گوید توهین کردند

قلعه نویی درباره کرار جاسم و این موضوع که گفته بود عذر او را می خواهد به کاپ گفت: من نگفتم عذرش را می خواهم گفتم با او برخورد کنند. کرار کارهایی کرد که من از او ناراحتم. البته حرف هایی هم دارد که نمی دانم چقدر صحت دارد. او می گوید داخل زمین به او توهین هایی شده است و همان توهین ها او را روانی کرده، اما هر چه که بود به نظر من رفتار کرار درست نبود و قطعا با او برخورد خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر زمان به عقب برگردد باز هم کرار به تراکتورسازی خواهد آورد گفت: من توانایی های کرار را می دانم. به نظر من کار او در حد اروپاست اما رفتارهای او همه جوره لطمه می زند. ما درباره این بازیکن تصمیم می گیریم و قطعا با برخورد انضباطی روبه رو خواهد شد. من امیر قلعه نویی آدمی نیستم که بدون مشورت تصمیم بگیرم. ما یک مجموعه هستیم و درباره موضوعات مختلف بحث و مشورت می کنیم. همین دیشب درباره اردوی تیم نیم ساعت با آقای آجرلو صحبت کردم و با آقای سیامک قلیچ خانی هم حرف زدیم.

بنگر می ماند

وی درباره لیست خروجی تراکتورسازی گفت: همانطور که گفته بودم ما لیست خروجی نداریم. اما یک بازیکن به نام علی رمضانی هست که من با او صحبت کرده ام. او به شرایط ایده آل بازگشته و فقط باید جایی برود که بازی کند. علیرضا مدتی از میادین دور بوده اما الان به هر تیمی برود عصای دست مربی آن می شود. من با او صحبت کردم و به او توصیه کردم برود تیم دیگری و بازی کند و سال بعد آماده و سرحال نزد ما برگردد.

سرمربی تراکتورسازی درباره شایعه جدایی محسن بنگر اظهار داشت: اصلا این موضوع نیست. محسن به شرایط خوب خود برگشته و یقینا در نیم فصل دوم به ما کمک خواهد کرد. این بازیکن زمانی هم که بازی نمی کرد با حضور خود به ما کمک می کرد.

تصمیم گیرنده خود سروش است

قلعه نویی درباره موضوع پردامنه سروش رفیعی گفت: خود من هم دیگر نمی خواهم درباره این موضوع صحبت کنم. سروش رفیعی اگر بحث خدمت سربازی اش حل شده باشد دقیقا جایی می رود که دوست دارد. من نصیحت هایی که لازم بود به او کردم. حالا تصمیم گیرنده خودش است. سروش واقعا پسر خوب و با اخلاقی است. به خودش هم گفتم که اگر خواستی از تراکتورسازی جدا شود حتما به من بگو تا برایت یک مراسم ویژه بگیرم.

برانکو حرف غیرفنی نمی زند

قلعه نویی درباره مصاحبه تند برانکو ایوانکوویچ علیه کی روش و برنامه های تیم ملی گفت: من دقیقا مصاحبه های آقای برانکو را نخواندم اما آقای برانکو مربی اخلاق مداری است. دلش برای فوتبال ما می سوزد. پروفسور فوتبال است و از همه اینها مهم تر انسان خوبی است. کسی نمی تواند اینها را منکر شود. برانکو دنیا را دیده و آدم کوچکی نیست و حرف غیرفنی نمی زند. من بارها گفتم ما سه روز با هم در برلین بودیم و این مرد در حالی که می توانست به داخل شهر برود و گردش کند همه وقت خود را برای من گذاشت و تجربیات خود از تیم ملی ایران را به منی که جانشین اش شده بودم انتقال داد. برانکو بدون ادله و بدون منطق حرف نمی زند. من امیر قلعه نویی چند سال است که به برخی برنامه ها انتقاد دارم. دیدید که چه اتفاقاتی افتاد و چه برنامه هایی را سرمن پیاده کردند. همان آدم هایی که جلوی دوربین می نشینند و به مردم دروغ می گویند. همان هایی که چند وقت قبل اقای فتح الله زاده هم به آنها اشاره کرده بود. دیگر همه می دانند در آن دو سال آخر حضورم در استقلال چه اتفاقاتی برایم افتاد و چه بلاهایی را به سرم آوردند.

وی افزود: پرسپولیس امسال درگیر لیگ و آسیا است و تیم ملی هم بازی های حساسی را دارد. امیدوارم نشستی بگذارند تا کدورتها از بین برود. اینجا بحث ملی است. هم نماینده باشگاهی ایران در آسیا یعنی پرسپولیس باید سربلند شود و هم تیم ملی. من هم حرف هایی را که امروز برانکو می زند قبلا زده ام و زیر پایم را خالی کردند. یا بازیکنانم را دعوت کردند به تیم ملی و آنجا مصدوم شده اند یا وقتی برگشتند برایم بازی نمی کردند. البته خوشحالم پرسپولیس نفراتی را دارد که همان انرژی را که در تیم ملی می گذارند در پرسپولیس هم می گذارند. من از ته قلبم دوست دارم تیم ملی کشورم به جام جهانی برود. آقای برانکو هم قطعا دوست دارد تیم ایران به جام جهانی برود. خدا لعنت کند قلم های آلوده و میکروفن های آلوده ای را که مسیر غلط را جلوی پای فوتبال ما گذاشتند.

اعتقاد داشتم نکونام بازیکن بزرگی است

قلعه نویی در پاسخ به این سوال که درباره صحبت های شب گذشته جواد نکونام در برنامه ۹۰ که گفته بود عده ای بین او و قلعه نویی اختلاف انداخته اند و خبرچینی می کردند، گفت: من اصل برنامه را ندیده ام اما حالا که آقای نکونام این موضوع را عنوان کرده جا دارد یک سری مسائل را برای اولین بار مطرح کنم تا ذهن مردم روشن شود. آقای نکونام از زمانی که من مربی تیم ملی نشده بودم با من ادر ارتباط بود حتی یک بار قبل از رفتن ش به اساسونا جلسه ای داشتیم و قرار بود او را به استقلال بیاورم. توافق هم کردیم و گفت اگر به خارج نروم به استقلال می آیم. خدارا شکر کارش درست شد و به فوتبال اروپا رفت. حتی وقتی هم آنجا بود تلفنی ارتباط داشتیم. ولی بنده مربی تیم ملی شدم ارتباط ما بیشتر شد و بعد هم که به استقلال آمد. خود جواد می داند که من در بدترین شرایط به او کمک کردم. شما می توانید از ایمان عالمی خیلی از مسائل را بپرسید. من اعتقاد داشتم جواد بازیکن بزرگی است. وقتی هم که به استقلال آمد هم در قهرمانیمان نقش داشت و هم در لیگ قهرمانان آسیا. تا اینکه یک سری اختلافاتی ایجاد شد. یک روز در روزهایی که مربیان تیم ملی به تمرینات باشگاهها سر می زدند آقای مارکار آقاجانیان که می تواند شهادت دهد بر سر تمرین ما حضور یافت و از ما خواست به خاطر تیم ملی در برخی بازیها به آندرانیک تیموریان و جواد نکونام استراحت بدهیم.

وی افزود: ما هم به خاطر منافع تیم ملی بازی هایی که فاصله نزدیکی داشتند به جواد استراحت می دادیم و این کار ما بر اساس همان توافقاتمان با تیم ملی بود. گذشت تا اینکه یک روز صبح وقتی از خواب بیدار شدم دیدم روی تلفنم اس ام اس های زیادی آمده که موضوع آنها درگیری شب گذشته نکونام و فتح الله زاده در برنامه ۹۰ است. سر تمرین رفتم و آقای علی آذری هم آن روز پیش من بود و می تواند شهادت دهد. جواد نکونام به من زنگ زد و گله هایی کرد و حرف هایی زد که شاید درست نباشد من بگویم. وقتی حرف هایش را شنیدم به او گفتم شما حق نداشتی در آن برنامه با مدیرعامل باشگاه بحث کنید. اگر هم مشکلی بود باید می آمدی و در یک اتاق ۳ در ۴ رو در رو صحبت می کردی. خلاصه جواد گفت خیلی ناراحتم و بحث رفتن خود از استقلال را مطرح کرد. من هم در جلسه ای که مرحوم پورحیدری و آقای فتح الله زاده حضور داشتند اعلام کردم باشگاه در بحث انتقال این بازیکن دو مسئله را لحاظ کند. یکی منافع باشگاه و دیگری منافع بازیکن.

سرمربی اسبق استقلال افزود: این مسائل گذشت تا اینکه جواد نزد من آمد و گفت نظرم عوض شد و می خواهم در استقلال بمانم. من هم به او گفتم سه چهارماه سرت را پایین بینداز و فوتبالت را بازی کن. من هم پشتت هستم. برو جام جهانی و بعد از جام جهانی فکر کن و تصمیم بگیر. حتی آن روز هم که به دادگاه رفتیم. در حضور آقای حیدری، آرش برهانی و امیر عرب همین حرف ها را گفتم و خود نکونام تایید کرد. من در آن مقطع به خود جواد هم گفتم که مطمئن باش اجازه نمی دهم کسی پشت سر تو حرفی بزند. من حرف های پدرانه به او زدم اما او رفت و آن مصاحبه ها علیه من انجام داد. من از جواد تعجب می کنم که چرا آن صحبت ها را کرد. حالا که شما می گویید در برنامه ۹۰ خودش گفته که عده ای خبر می برده اند تا بین ما اختلاف بیندازند مشخص می شود که نکونام به غلط بودن آن مصاحبه هایش پی برده است. حرف های آقای ایمان مبتدی هم در کمیته اخلاق وجود دارد. بروید و آن حرف ها را دربیاورید و به مردم نشان دهید. خدارا شکر که بازهم حرف های امیر قلعه نویی به اثبات رسید. جواد نکونام به امیر قلعه نویی بد کرد. اما من برای او در عرصه مربیگری آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم آن اشتباهات را در کار مربیگری تکرار نکند. خود جواد می داند و خدایش که من در آن مقاطع چقدر به او کمک کردم. حتی وقتی در مالزی بود با من تماس گرفت و گفت امیرخان شما خیلی مردی و محبت هایت را فراموش نمی کنم. حالا باز هم خدا را شاکرم که مسائل برای مردم مشخص شده است. به قول بزرگی من امیر قلعه نویی می بخشم ولی فراموش نمی کنم.

در لیست استقلال دخالتی ندارم

قلعه نویی در پایان درباره این شایعه که منصوریان قبل از ارائه لیست خروجی استقلال با او مشورت کرده است گفت: من آدمی نیستم که وقتی جایی مسئولیت ندارم دخالت کنم. نمی دانم این حرفها از کجا درمی آیند. آقای منصوریان چند روز قبل بر سر تمرین ما حاضر شد و به رسم ادب سلام و علیکی کردیم. من با او حرف هایی زدم که فقط به شخص خودش مربوط می شد. به او گفتم آقای علی آقا انرژی ات را داخل زمین بگذار. اگر قرار است حرفی بزنی آن حرف را با عملکردت در داخل زمین بزن. لیست خروجی استقلال به من چه ارتباطی دارد که درباره آن بخواهم صحبت کنم.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *