آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
در گفت‌وگو با رئیس جامعه هتلداران علت گرانی سفر بررسی شد

«عوارض‌» ۳۵ درصد پول سفر مردم را می‌بلعد

رئیس جامعه هتلداران کشور با گلایه از عوارض متعدد برای خدمات سفر به مردم گفت: مردم در مراجعه به هتل‌ها ۳۵ درصد فقط پول عوارض می‌پردازند، درحالیکه در کشورهای دیگر مشکل عوارض سفر حل شده است و اگر برای این مسئله فکری شود، سفر ارزان می‌شود.

بازخبر / جمشید حمزه زاده درباره علت ارزان نبودن سفر در ایران اظهار داشت: ما در کشور دو زمان سفر داریم که یک زمان مربوط به شلوغی سفر و یک زمان مربوط به خلوتی سفر است و جالب این است که زمان شلوغی سفر که چند ماه نیز بیشتر نیست همه مردم رغبت به سفر در این ایام را دارند، در حالیکه زمان خلوتی سفر که مدت ماه‌های آن نیز بیشتر است مردم کمتر به سفر می‌روند، درحالیکه در ماه‌های خلوت سفر – تخفیف‌های خوبی از طرف هتلداران داده می‌شود تا اتاق‌های آنان خالی نماند.

رئیس جامعه هتلداران کشور در پاسخ به این مسئله که با این وجود مردم از گرانی خدمات سفر گلایه دارند و از تخفیف هتل‌ها نیز کمتر مطلع می‌شوند، ادامه داد: متاسفانه مردم هر چیز که گران است را می‌بییند در حالیکه گرانی سفر در کشور نسبی است، البته اینکه درباره تخفیف‌های هتل‌ها نیز خوب اطلاع رسانی نمی‌شود درست است.

حمزه زاده با اشاره به گرانی هزینه‌ مواد تولید در ایران در عرصه فعالیت‌های هتلداری به مشکل اصلی هتل‌ها که به طور مستقیم بر هزینه سفر مردم تاثیر دارد اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی عوارض است، عوارض متعدد شهرداری، مالیات، مالیات ارزش افزوده و … که در مجموع ۳۵ درصد هزینه‌های هتل مسافران را می‌گیرد، یعنی اگر هزینه یک شب هتل ۱۰۰ هزار تومان شود بالغ بر ۳۵ هزار تومان برای انواع عوارض است که به جیب هتل‌دار نیز نمی‌رود.

رئیس جامعه هتلداران کشور با تاکید بر اصلاح عوارض خدمات هتلداری در ایران خاطرنشان کرد: این مقوله را حاکمیت باید فکری کند زیرا در کشورهای دیگر، مشکل عوارض انواع خدمات سفر را حل کردند که این مسئله می‌تواند در ترویج سفر ارزان مردم بسیار موثر واقع شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *