ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

دهمین گرامیداشت زنده یاد ناصر عبداللهی در بندرعباس برگزار شد + فیلم

دهمین گرامیداشت ناصر عبداللهی شنبه‌شب(۱۱ دی‌ماه) با حضور جامعه فرهنگ و هنر استان هرمزگان در مجموعه تفریحی بهاران بندرعباس برگزار شد.

بازخبر /دهمین گرامیداشت ناصر عبداللهی شنبه‌شب(۱۱ دی‌ماه) با حضور جامعه فرهنگ و هنر استان هرمزگان در مجموعه تفریحی بهاران بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، این مراسم که به همت خانواده زنده‌یاد ناصر عبداللهی از هفته‌های گذشته برنامه‌ریزی‌شده بود برای نخستین بار شاهد اجماع اکثر اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان به‌ویژه در حوزه موسیقی بود تا جایی که دیدن چهره‌هایی همچون قنبر راستگو، حسین قدسی نژاد و بسیاری چهره‌های دیگر در کنار یکدیگر برای علاقه‌مندان به این حوزه جالب به نظر می‌رسید. هرچند حضور مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس در این مراسم هم در نوع خود شاید نوید روزهای خوش برای موسیقی هرمزگان در قاب تصویر شبکه استانی خلیج‌فارس بدهد. در کنار جلایی حضور علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از دقایق ابتدایی آغاز مراسم هم جالب‌توجه بود اما آنچه بیش از همه باعث تأثر حضار شد در بستر بیماری بودن غلامرضا صنعتگر و عدم امکان شرکتش در این مراسم بود.

استاد قنبر راستگو معروف به خالو قنبر نخستین اجراکننده این مراسم بود که بانوای جفتی خود فضای خاصی به این مراسم بخشید. سپس مرتضی کریمی به همراه آرشام غفوری و میثم دستمال به اجرای بیکلام قطعه “عاشق بودم” از زنده‌یاد عبداللهی پرداخت و در پایان این اجرا گفت: امشب حس کردم که در کنار زنده‌یاد عبداللهی اجرا می‌کنم و احساس وصف‌ناشدنی دارم.

عمران طاهری با قطعه”نقش جمال” هنرمند بعدی بود که برای اجرا به روی صحنه آمد و ناصریا را اسطوره بزرگ موسیقی هرمزگان دانست و عنوان کرد: ناصریا خیلی زود از میانمان رفت و اکنون جای خالی‌اش بسیار احساس می‌شود.

محمود راهبر با اجرای قطعه “ای ایران” و “پشت این پنجره‌ها” در کنار نوازندگی امیرحسین حکمت نیا و مجتبی جمشیدی سبب شور و هیجان مضاعفی بر فضای این مراسم شدند. راهبر بابیان اینکه ناصریا اسطوره‌ای بی تکرار است، اظهار کرد: زنده‌یاد عبداللهی در زندگی هنری‌ام نقش بسزایی داشت و یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتم اجرای قطعه همدلی در کنار وی بود و امشب قطعه‌ای ایران را تقدیم به روح پاک ناصریا می‌کنم.

در ادامه مرتضی صفا، منتقد و پژوهشگر موسیقی با سرودن قطعاتی از ابیات شعر بندرعباس آهنگی که هیچ‌گاه از زنده‌یاد عبداللهی منتشر نشد، تصریح کرد: ناصریا به عشق زادگاهش می‌خواند و همواره به موطنش عشق می‌ورزید.

وی بابیان اینکه متأسفانه مردم هرمزگان به نخبگان موسیقی خود بی‌اعتنایی فرهنگی می‌کردند، خاطرنشان کرد: امیدوارم از تجربه تلخ ناصریا درس گرفته باشیم و نسبت به نخبگان استان بی‌تفاوت نباشیم.

صفا با اشاره به اینکه تسلط ناصریا بر گویش محلی باعث شد تا وی در اشاعه موسیقی بندرعباسی موفق ظاهر شود، اضافه کرد: تفاوت بزرگان موسیقی استان با دیگران در مطالعه‌شان و تسلط بر حوزه ادبیات است که همین امر  باعث می‌شود علی حبیب زاده و ابراهیم منصفی مطرح شوند و مهم‌ترین تفاوت ناصریا با هم‌نسلانش در مطالعه بود و همین امر ناصریا را در ایران ناصریا کرد.

  حضور حسین ریوندی هنرمند تلقید صدای کشورمان از برنامه‌های پرمخاطب این مراسم بود که کارش را با تقلید صدای زنده‌یاد عبداللهی آغاز و در ادامه ناصریا را یکی از اسطوره‌های موسیقی کشور دانست.

در ادامه رئیس انجمن موسیقی هرمزگان بابیان اینکه هرمزگان را باهنرش می‌شناسند و این موجب افتخار ماست، تصریح کرد: خوشحالیم پنجره‌ای مثل ناصریا داریم که هرمزگان را نه‌تنها به ایران بلکه به سراسر جهان شناساند.

کیانوش جهانبخش با اشاره به اینکه زنده‌یاد عبداللهی هنرمندی مردمی بود، اضافه کرد: هنرمندی موفق است که دولتی نباشند بلکه دولت باید هنردوست باشد.

وی بابیان اینکه جان هنرمند برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم است، عنوان کرد: آن مسئولی که مجوز کنسرت را لغو می‌کند یعنی جان هنرمند را گرفته و او را نابود می‌کند که خوشبختانه در هرمزگان این اتفاق رخ نداده است و مردم هرمزگان شرایطی ایجاد کرده‌اند که این استان را با عنوان پایتخت موسیقی کشور می‌شناسند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دیگر وقت عکس یادگاری با عکس ناصریا گذشته است و آن‌قدر منش خانواده زنده‌یاد عبداللهی بلند و بزرگ است که هیچ‌گاه درخواست یا انتظاری نداشته است اما من مسئول باید خجالت بکشم که برای یادگارهای این هنرمند مردمی چه کرده‌ایم.

در ادامه گروه روشن‌دلان صبا، مجید سالاری به همراه نوید قویدل، آرشام غفوری و محمدجواد قریشی، محسن آزادبخش به همراه آرشام غفوری، محمدجواد قریشی و آرش رئیسی قطعات مختلفی ازجمله موا برم تنها بشم، نارت زیادم، آهنگ فاضل، عشق قشمی را اجرا کردند.

در ادامه فرزند زنده‌یاد عبداللهی بابیان اینکه دهمین سالگرد تولد اسطوره موسیقی جنوب، ناصر عبداللهی باشکوه برگزار شد، تصریح کرد: افتخار می‌کنم پسر چنین هنرمند ماندگاری هستم که بعد از گذشت یک دهه از پروازش همچنان گرم در دل تک‌تک مردم باقی‌مانده است.

نوید عبداللهی افزود: خوشحالم که پدرم راه را برای تمامی هنرمندان گشود، برای تمامی هنرمندانی که از این خطه پا به پایتخت می‌گذارند و باعث افتخار این شهر و مرزوبوم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ام که بندرعباس قطب هنر و موسیقی است و پتانسیل بالایی در این زمینه دارد و هنرمندان دیگری هم داریم که شاید حمایت نشدند و دیده نشدند.

عبداللهی در پایان گفت: اکنون وقت این است که بیشتر آن‌ها را حمایت کنیم و یکی از اهداف برگزاری این گرامیداشت همین موضوع است و امیدوارم در این راه موفق باشیم.

در ادامه گروه جالبوت متشکل از محمدعلی ذاکری، آرشام غفوری، آرش رئیسی و محمدجواد قریشی به اجرای قطعه “امون از زمانی” پرداختند و اجرای گروه بهاران به‌عنوان برنامه پایانی این مراسم بود.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *