آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

اولین اقدام نظامی ایران بعد از جنگ خلیج فارس/ تهران هشدار داد

سامانه موشکی دوربرد پدافند هوایی کاملاً بومی است که می تواند با استفاده از موشک های صیاد، اهداف را در ارتفاع متوسط به بالا مورد اصابت قرار دهد.

بازخبر /روزنامه رای الیوم نوشت: «ایران سامانه موشکی دوربرد خود را در جزیره خارک در آب های خلیج [فارس] آزمایش کرد که این مسئله در نوع خود اولین اقدام نظامی این کشور محسوب می شود که بعد از جنگ خلیج [فارس] صورت داده است.»

رای الیوم در ادامه نوشت: «ایران طی رزمایش دیروز خود، به جنگنده های آمریکایی از وارد شدن در محدوده رزمایش نظامی خود هشدار داد.»

گفتنی است که در سومین مرحله از رزمایش “مدافعان آسمان ولایت هفت” دیروز (چهارشنبه) ایران برای نخستین بار عملکرد قدرتمند سامانه موشکی ودور برد به همراه رادار کنترل آتش “افق” مورد آزمایش و ارزیابی عملیاتی قرار گرفت.

سامانه موشکی دوربرد پدافند هوایی کاملاً بومی است که می تواند با استفاده از موشک های صیاد، اهداف را در ارتفاع متوسط به بالا مورد اصابت قرار دهد.

امیر سرتیپ «عباس فرج‌پورعلمداری» سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت هفت گفت، در سومین مرحله رزمایش پس از گذشت ۲۷ سال از دوران دفاع مقدس، سامانه‌های موشکی مستقر در منطقه عملیاتی جزیره خارک از جمله سامانه “مرصاد” با شلیک موفق موشک‌های میان‌برد شلمچه، به انهدام هواگردهای متخاصم اقدام کردند.

رزمایش مشترک و سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام “مدافعان آسمان ولایت هفت” روز دوشنبه در منطقه عمومی جنوب و جنوب غرب ایران آغاز شد.

پسندیدم(2)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *