چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

جادری : کارت هوشمند ملی بستری مناسب برای دولت الکترونیک کارآمد است

استاندار هرمزگان گفت: کارت هوشمند ملی زیرساختی اساسی برای تحقق دولت الکترونیک است که می‌تواند علاوه بر مزایای متعدد، زمینه‌ ساز ایجاد تحول در عرصه احراز هویت و تابعیت نیز باشد.

باز خبر,استاندار هرمزگان گفت: کارت هوشمند ملی زیرساختی اساسی برای تحقق دولت الکترونیک است که می‌تواند علاوه بر مزایای متعدد، زمینه‌ ساز ایجاد تحول در عرصه احراز هویت و تابعیت نیز باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، جاسم جادری در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل ثبت احوال هرمزگان، عنوان کرد: ثبت احوال هرمزگان رتبه‌های خوبی در سطح ملی و استانی کسب کرده که این امر مایه خرسندی و مباهات است.

وی با بیان اینکه هرمزگان در باب ولادت و درصد ثبت وقایع حیاتی وضعیت خوبی دارد، افزود: سازمان ثبت احوال دستگاهی حاکمیتی است و با توجه به حوزه کاری مربوطه که از اهمیت بالایی برخوردار است، تمام امور باید در این سازمان به صورت بهینه و سامان یافته صورت گیرد کما اینکه در حال حاضر نیز رویه‌ بدین صورت در حال مدیریت است.

جادری ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان ثبت احوال، بیان کرد: امیدواریم با توسعه فعالیت های این سازمان شاهد توسعه هر چه بیشتر در امور هویتی و احراز هویتی کشور باشیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در باب درخواست‌ها و افزایش سطح رفاهی کارکنان این مجموعه که از مجموعه ‌های مهم وزارت کشور به شمار می ‌رود، تا حدامکان تلاش خود را در این زمینه به کار می ‌گیریم.

وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی می‌تواند در آینده به عنوان بستری مناسب برای دولت الکترونیک کارآمد باشد، اظهار کرد: با اجرای کامل این طرح در آینده‌ ای نزدیک شاهد ایجاد تحول در شناسایی افراد و احراز هویت خواهیم بود.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان نیز در ادامه با اشاره به مناسبت سوم دی‌‌ماه که برابر با ثبت نخستین سند ثبت احوال به نام فاطمه ایرانی است، هفته ثبت احوال را به جادری، رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی و کارکنان ثبت احوال هرمزگان تبریک و اظهار کرد: در تقویم رسمی کشور از سوم تا نهم دی‌ماه به نام هفته ثبت احوال نامگذاری شده که از آن به عنوان فرصتی برای معرفی حوزه وظایف و دستاوردهای ثبت احوال استفاده می‌شود.

فرزاد افشاری ‌نژاد ادامه داد: قریب به یک قرن از آغاز فعالیت ثبت احوال در کشور می‌گذرد و این در حالیست که این سازمان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین گام در راه اجرای طرح‌هایی همانند کارت هوشمند ملی برداشته که زیرساخت اصلی دولت الکترونیک است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به مولفه‌های امنیتی کارت هوشمند ملی و کاربردهای آن، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ دستگاه اجرایی با اتصال ۲۰۰ هزار نقطه با پایگاه جمعیتی کشور دسترسی دارد و خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

افشاری‌نژاد با بیان اینکه “جمعیت ثبتی” استان برابر با یک میلیون و ۷۲۴ هزار و ۲۶۵ نفر است، افزود: ۵۱ درصد از وقایع ولادت در شهرها و ۴۹ درصد وقایع ولادت در روستاهای استان به ثبت می‌رسد.

وی عنوان کرد: هرمزگان با میانگین سنی ۲۶٫۴ بعد از سیستان و بلوچستان با میانگین سنی ۲۵ سال در رده دوم استان‌های جوان کشور قرار دارد.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان افزود: نرخ ثبت ولادت در استان به اینگونه است که به ازای هر هزار نفر ۲۵ نفر به جمعیت استان اضافه شده و این امر هرمزگان را در رتبه دوم جدول ولادت قرار داده است.

افشاری‌نژاد با بیان اینکه ثبت ولادت‌ها و تحلیل آنها نشان از این دارد که والدین در پنج سال اول زندگی تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند، تصریح کرد: در هشت ماهه ۹۵، حدود پنج هزار نفر در استان فوت کرده‌اند که استان را در جدول فوتی‌ها به رتبه نهم رسانیده به نحوی که شاهد افزایش درصد فوتی‌ها نسبت به سال گذشته هستیم.

وی اضافه کرد: ۴۱ درصد از موارد فوتی در استان مربوط به بانوان و مابقی مرتبط به آقایان است که در این بین بیشترین دلیل موارد فوت را بیماری‌های قلبی عروقی تشکل می‌دهد.

افشاری‌‌نژاد با بیان اینکه هرمزگان در جدول ازدواج رتبه ۱۵ کشور را دارد، افزود: ‌نرخ ثبت ازدواج در استان ۹٫۶ به ازای هر هزار نفر و بیشتر از نرخ کشوری است.

وی ادامه داد: بیشترین موارد ازدواج مربوط به زوج‌های همسن است و بیشترین ازدواج‌ها زنان در رده سنی ۱۵ تا ۱۹ سال اتفاق می‌افتد کما اینکه میانگین سن ازدواج در زنان ۲۹ سال است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان، اضافه کرد: بیشترین فراوانی نام‌ها برای دختران مربوط به نام‌های فاطمه و مریم و برای پسران مربوط به محمد و علی است.

افشاری‌نژاد افزود: ۱۲۶ ایستگاه کاری کارت هوشمند ملی در استان دایر و فعال شده که از این تعداد ۳۷ ایستگاه در ادارات ثبت احوال، ۶۶ دستگاه مربوط به دفاتر پیشخوان و ۱۳ ایستگاه نیز در دفاتر پستی قرار دارد که در کنار این ظرفیت قابل تامل، مرکز تحویل کارت هوشمند ملی نیز تحت نظارت ثبت احوال، با هدف رفاه بیشتر متقاضیان راه‌اندازی شده است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: مرکز تحویل کارت هوشمند ملی که در مرکز هرمزگان با مشارکت دفاتر پیشخوان و اداره کل ثبت احوال هرمزگان راه‌اندازی، در نوع خود دومین مرکز در سطح کشور به شمار می‌رود که می‌توان کمک زیادی به تسریع رویه تحویل کارت به شهروندان نماید.

وی با اشاره به مولفه‌های متعدد امنیتی و ایمنی در کارت هوشمند ملی اضافه کرد: مجموع درخواست‌ها برای کارت هوشمند ملی در استان برابر ۳۹۰ هزار مورد است که از این تعداد تاکنون ۲۷۲ هزار قطعه آن صادر که از این تعداد بیش از ۲۲۳ هزار قطعه تحویل متقاضیان داده شده است.

افشاری‌نژاد گفت:‌ با توجه به امکانات جدید مهیا شده در مرکز، مدت زمان انتطار برای چاپ و دریافت کارت هوشمند ملی به حد قابل توجهی نسبت به گذشته کاهش یافته است

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *