آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

واقعیت این است که آمریکایی ها و اسرائیلی ها راه دیگری جز ترور دانشمندان هسته ای کشورمان را نداشتند.

آمریکا و اسرائیل از روی استیصال مجبور شدند دانشمندان هسته ای ما را به شهادت برسانند، اما مسئله این است که ما دیگر به دانش هسته ای دست پیدا کرده ایم و آنها با این گونه اقدامات به اهداف خود نمی رسند

باز خبر, فیلم روباه را برای عصبانیت و گیج شدن آمریکایی‌ها ساختم.
کارگردان فیلم روباه با بیان اینکه این فیلم برای استیصال، عصبانیت و گیج شدن آمریکایی ها ساخته شد، گفت: واقعیت این است که آمریکایی ها و اسرائیلی ها راه دیگری جز ترور دانشمندان هسته ای کشورمان را نداشتند.

به گزارش بازخبر بهروز افخمی، کارگردان فیلم روباه عصر امروز در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن که با عنوان راه روشن توسط بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با بیان اینکه من ۲۵ سال پیش فیلم «روز شیطان» را که موضوع جاسوسی و فناوری هسته ای بود، ساختم، گفت: این فیلم در یک فضای سرد و ترسناک و دلهره آور تولید شد. چون فضای آن زمان این گونه ایجاب می کرد، اما فیلم روباه در یک فضای طنز ساخته شده است، چون ما امروز به دانش هسته ای دست پیدا کرده ایم و دیگر از آن فضای ترس و دلهره خبری نیست.

بهروز افخمی اضافه کرد: معتقدم که آمریکا و اسرائیل از روی استیصال مجبور شدند دانشمندان هسته ای ما را به شهادت برسانند، اما مسئله این است که ما دیگر به دانش هسته ای دست پیدا کرده ایم و آنها با این گونه اقدامات به اهداف خود نمی رسند.

وی خاطرنشان کرد: فیلم «روز شیطان» هشداری به برخی از مسئولان کشورمان در ۲۵ سال گذشته بود. چون آن زمان علیه کشورمان تهدید هسته ای وجود داشت، حتی در ماه های پایانی جنگ ایران و عراق دبیر کل سازمان ملل به طور مستقیم گفته بود که ایران وضعیت ژاپن در جنگ جهانی دوم را دارد ؛ از این رو برداشت ما این بود که با این اظهارات علیه کشورمان خطر حمله هسته ای وجود دارد، اما امروز این خطر بعد از ۲۵ سال رد شده است.

افخمی تصریح کرد: زمانی که پیشنهاد ساخت فیلم روباه به من شد، انتظار می رفت که یک فیلم شعاری و پر از خشم را بسازم، اما تصور من این بود که باید یک فیلم طنز بسازیم تا این فیلم به سوژه ای برای تمسخر آمریکا و اسرائیل که می خواهند دانشمندان ما را بکشند، تبدیل شود.

وی با بیان اینکه فیلم روباه برای استیصال، عصبانیت و گیج شدن آمریکایی ها ساخته شد، اضافه کرد: واقعیت این است که آمریکایی ها و اسرائیلی ها راه دیگری جز ترور دانشمندان هسته ای کشورمان را نداشتند.

افخمی بیان کرد: امیدوارم روزی دانشجویان فیلم روز شیطان را ببینند تا بفهمند که ۲۵ سال پیش ما در چه فضای ترس و دلهره های زندگی می کردیم و سپس آن فضا را با تماشای فیلم روباه با هم مقایسه کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *