آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

چرا الان باید به اطلاع دانشجویان برسد جای سوال دارد

تغییر ضریب رشته کامپیوتر در حال حاضر مشکلات زیادی را برای داوطلبین این رشته به وجود آورده است. دو سال پیش این اتفاق افتاد اما با اعتراضات پی در پی دانشجویان دفترچه به حالت اولیه خود بازگشت و حتی سال گذشته نیز به همین منوال کنکور برگزار شد اما برای کنکور امسال متوجه شدیم همان کار دو سال پیش را تکرار کرده‌اند.

باز خبر,مشاور آزمون کنکور کارشناسی ارشد گفت: مصوبه تغییر ضرایب یکی دو ماه پیش در شورای گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم تصویب شده است اما اینکه چرا الان باید به اطلاع دانشجویان برسد جای سوال دارد

به گزارش بازخبر به نقل از خبرگزاری دانشجو یک مشاور آزمون کنکور کارشناسی ارشد در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه، در خصوص حذف برخی رشته‌ها و تغییر ضریب آنها برای کنکور کارشناسی ارشد ۹۶ گفت: تغییر ضریب رشته کامپیوتر در حال حاضر مشکلات زیادی را برای داوطلبین این رشته به وجود آورده است. دو سال پیش این اتفاق افتاد اما با اعتراضات پی در پی دانشجویان دفترچه به حالت اولیه خود بازگشت و حتی سال گذشته نیز به همین منوال کنکور برگزار شد اما برای کنکور امسال متوجه شدیم همان کار دو سال پیش را تکرار کرده‌اند.

وی ادامه داد: این تغییرات مربوط به سازمان سنجش نمی‌شود و وزارت علوم آن را تعیین می‌کند به همین خاطر صددرصد این مصوبه یکی دو ماه پیش در شورای گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم تصویب شده است اما اینکه چرا الان باید به اطلاع دانشجویان برسد جای سوال دارد چرا که کمتر از چهار ماه تا کنکور کارشناسی ارشد باقی مانده است.

این کارشناس آموزشی با اشاره به اینکه بهتر است مصوبات وزارت علوم حداقل در پرتال اطلاع رسانی آن قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: رشته مدیریت اجرایی بعد از رشته کامپیوتر دومین رشته‌ای است که حذف آن یک کار غیرمنطقی به حساب می‌آید و هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای این کار وجود ندارد. این دانشجویان پس از اطلاع پیدا کردن از حذف رشته مدیریت اجرایی ناچار خواهند بود به رشته‌های مشابه آن مثل مدیریت بازرگانی و مدیریت دولتی روی بیاورند که حداقل سه الی چهار درس سنگین برای کنکورشان اضافه خواهد شد .

وی تصریح کرد: مشکل این است که وزارت علوم رابطه مستقیمی با داوطلبان کنکور و دانشجویان ندارد. چند هفته پیش مشکلات زیادی بر سر دفترچه آزمون دکتری سنجش و دفترچه مستقل آزمون دکتری دانشگاه آزاد پیش آمد و حالا هم مشکلاتی که مستحضر آن هستید برای آزمون کارشناسی ارشد رخ داده است. وزارت علوم یک طرفه تصمیم می‌گیرد و نظرات خود را اعمال می‌کند. وزارت علوم از وزارت دولت بالاتر نیست که نخواهد مصوبات و اقدامات خود را به صورت روزانه در سایت خود اطلاع رسانی نکند.

این مشاور آموزشی ضمن اشاره به اعتراضات متعدد داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و مراجعه پی در پی آنها به مشاوره موسسات آموزشی بیان کرد: به نظر می‌رسد شرایط در دفترچه باید حداقل برای رشته آی تی و مدیریت اجرایی به حالت اولیه برگردد چرا که در شرایط فعلی که حدود چهار ماه تا کنکور کارشناسی ارشد باقی مانده داوطلبان این دو رشته سنگین ترین ضربه و لطمه را از این اقدام وزارت علوم خواهند خورد. زمان برای داوطلبانی که ضریب برخی دروس آنها نیز تغییر پیدا کرده است کم است و شاید نتوانند طی چهار ماه به نتیجه مطلوبی که می‌خواهند برسند. به همین خاطر بهتر است وزارت علوم در شرایط کنونی جوابیه‌ای را برای این داوطلبین و روشن شدن اذهان آنها منتشر کند چرا که خیلی از داوطلبین هستند که هنوز ثبت نام نکردند و منتظر تغییر شرایط هستند.

وی رشته‌هایی مانند مهندسی معدن، عمران، برق، فناوری اطلاعات و … را از جمله رشته‌هایی دانست که ضرایب برخی دروس آنها تغییر پیدا کرده است.

این کارشناس آموزشی در پاسخ به این سوال که چرا دو گرایش شبکه‌های رایانه‌ای و رایامنش امن از رشته آی تی جدا و به زیر گروه رشته رایانه درآمده‌اند، گفت: در دفترچه کنکور دو سال پیش این کار را کردند اما همان طور که گفتم به علت فشار اعتراضات دانشجویان به حالت اولیه بازگشت. کنکور سال گذشته نیز به همین منوال برگزار شد و انتظار می‌رفت که کنکور امسال نیز همین طور برگزار شود اما این دو گرایش برای کنکور امسال از زیر مجموعه آی تی جدا شده‌اند در حالی که باید این دو گرایش را در قالب یک رشته واحد به اسم مهندسی کامپیوتر داشته باشیم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *