توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
همه چیز در مورد حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون

از کودکی علاقه عجیبی به وطنم داشته و به هیچ عنوان حاضر نیستم ترک وطن کنم

وقتی مرا به ستون چوبی بستند و به جوخه تفنگداران فرمان آماده باش و آتش می دادند، از درون احساس می‌کردم که مرا می خواهند اعدام کنند

بازخبر / حسام نواب صفوی بازیگر ۴۲ ساله در مصاحبه جدیدی که انجام داده , صحبت های زیادی را بیان کرده است که در ادامه خواهید خواند.
حسام نواب صفوی از شرایط زندگی اش گفت

با بازی در سریال «کیف انگلیسی» و نقش پسر خان به شهرت رسید. همان زمان در مصاحبه‌‌هایش گفت که خان‌زاده‌ است و با دنیای آنها کاملا آشناست. حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون، درس وکالت خوانده و حرفه بازیگری و وکالت را در کنار هم انجام می‌دهد. با این بازیگر که بتازگی بازی در فیلم زیر سقف دودی به کارگردانی پوران درخشنده را به پایان رسانده همصحبت شدیم تا برایمان از زندگی و اعتقاداتش بیشتر بگوید.

بیشتر اعضای خانواده شما در خارج از کشور زندگی می‌کنند اما گویا شما علاقه‌ای به مهاجرت از ایران ندارید؟

موقعیت‌های زیادی برای اقامت در خارج از کشور بخصوص آمریکا دارم. اما از کودکی علاقه عجیبی به وطنم داشته و به هیچ عنوان حاضر نیستم ترک وطن کنم. به هیچ فرقه و دسته‌بندی سیاسی تعلق ندارم چون شغلم سیاست نیست، کارم بازیگری و وکالت است. آرزویم این است که کشورم به ابرقدرت منطقه تبدیل شود.

کمی برایمان از زندگی خانوادگی‌تان بگویید و این‌که پول برایتان چقدر اهمیت دارد؟

پدرم خان بوده، مناصب زیادی در دستگاه قضا داشته و آخرین منصبش در دیوان‌عالی کشور بوده است. خانواده‌ام ثروتمند است و من برای رفع نیاز مالی یا رسیدن به پول وارد سینما نشدم. لیسانس کارگردانی سینما هم دارم اما کارگردان نشدم چون بازیگری را دوست دارم. نوازندگی را هم از کودکی تا به امروز دنبال کرده‌ام. وکیل پایه یک دادگستری هم هستم.

یک سر بازیگری به شهرت وصل است، نیاز مالی که ندارید، نظرتان درباره شهرت بازیگری چیست؟

شهرت محاسن و معایبی دارد. وقتی کارت فقط بازیگری است، خیلی لذت‌بخش است اما برای من که وکیل هم هستم گاهی دردسرهایی به وجود می‌آورد. مثلا حتی در دادگاه هم مردم دوست دارند با من عکس بگیرند! که این مورد در آن شرایط برایم مشکلاتی را به وجود می‌آورد. با همه اینها معتقدم خداوند کسانی را که دوست دارد، شرایط معروفیت و محبوبیت آنها را هم فراهم می‌کند.

در فضای مجازی هم هستید و در اینستاگرام صفحه دارید، در این فضا با شما شوخی‌ می‌کنند که برخی از آنها مثلا مربوط به پوشش شما و پیراهن‌های یقه ایستاده‌ای است که می‌پوشید، با این شوخی‌ها چگونه برخورد می‌کنید؟

برایم چندان مهم نیست! راستش مردم در هر موردی دوست دارند واکنش نشان دهند. نقشی بازی می‌کنی، برخی می‌گویند: ادای الویس پریسلی را درمی‌آورد!‌ درباره لباس‌هایم تا جایی که بخواهید نظر می‌دهند. من برای تبلیغ مُد از وزارت ارشاد مجوز دارم و لباس‌های مختلف را تبلیغ می‌کنم. لباس‌هایی با یقه بلند برای افرادی که قد بلند دارند، بسیار مناسب است اما افراد قدکوتاه نباید از این نوع لباس‌‌‌ها استفاده کنند. این را هم بگویم که طراح لباس نیستم. لباس‌هایی را می‌پوشم و تبلیغ می‌کنم که طراحانش در آمریکا،‌ ایتالیا و … هستند. از شوخی‌ها دلگیر نمی‌شوم اما اگر فرد یا افرادی بخواهند زیاده‌روی کنند، از طریق قانون با آنها برخورد می‌کنم.

بارها درباره شباهتتان با الویس پریسلی گفته‌اید و این‌که به شما پیشنهاد شده در فیلمی با موضوع زندگی این خواننده بازی کنید، کمی درباره این موضوع برایمان بگویید؟

بله! بازی در این فیلم به من پیشنهاد شده اما من بازیگر ایرانی هستم و طبق قوانین وزارت ارشاد باید نقش‌های خاصی را قبول کنم. این‌که من در کشور آمریکا نقش الویس پریسلی را بازی کنم، کارگردان آمریکایی از من می‌خواهد در سکانس‌‌ها و صحنه‌هایی بازی کنم که با قوانین کشورم منافات دارد به همین دلیل نمی‌پذیرم. چون دوست ندارم به عنوان خائن وطن شناخته شوم.

چه احساسی داشتید از این‌که نقش شهید نواب صفوی را در سریال معمای شاه بازی کردید؟

پیش از من هیچ فردی نقش شهید نواب صفوی را آن هم با این عظمتی که در سریال معمای شاه مطرح شد بازی نکرده است و من خیلی خوشحال هستم که این توفیق نصیب من شد.

شما در این سریال اعدام شدید، از حس درونی خودتان در لحظه اعدام بگویید؟

در ادامه داستان مجموعه تلویزیونی معمای شاه، حجت‌الاسلام سیدمجتبی نواب صفوی که افتخار نقش آن بزرگوار با من است، اعدام می‌شود. از نظر هنری، صحنه اعدام نواب صفوی بسیار حرفه ای و جالب تدارک دیده شده است طوری که وقتی مرا به ستون چوبی بستند و به جوخه تفنگداران فرمان آماده باش و آتش می دادند، از درون احساس می‌کردم که مرا می خواهند اعدام کنند و نوعی همذات‌پنداری با آن شهید بزرگوار در درون من ایجاد شده بود.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
ارسال شده توسط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *