ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
دوست دارید نگران تمام شدن پولتان نباشید

عوامل زیادی در ثروتمند شدن موثرند، اما بخش عظیمی نیز تحت کنترل شماست.

آیا تا به حال آرزو کرده اید که روزی آنقدر ثروتمند شوید که دیگر هرگز نگران تمام شدن پول تان نباشید؟ برای این کار باید عادت های تان را اصلاح کنید

باز خبر, عوامل زیادی در ثروتمند شدن موثرند. بخشی از آن مربوط به دست یابی به موقعیت های درست هستند؛ اما بخش عظیمی نیز تحت کنترل شماست.

گزارش وب‌سایت دیجیاتو – لیلا حیدری: آیا تا به حال آرزو کرده اید که روزی آنقدر ثروتمند شوید که دیگر هرگز نگران تمام شدن پول تان نباشید؟ برای این کار باید عادت های تان را اصلاح کنید. عادت های صحیح، جهان را به زیر پای شما و عادت های غلط، قبض ها را یکی پس از دیگری به درب منزل شما می آورند.

عوامل زیادی در ثروتمند شدن موثرند. بخشی از آن مربوط به دست یابی به موقعیت های درست هستند؛ اما بخش عظیمی نیز تحت کنترل شماست.

عادات مشترک ثروتمندان جوان چیست؟

شکل و اندازه ی دارایی ثروتمندان متفاوت است اما اکثر عادت های خوب آن ها یکسان. این افراد علاوه بر این که باید هر روز دقایقی زودتر از روز قبل بیدار شوند، دارای عادات دیگری از قبیل پس انداز کردن، توانایی شناساندن خود، داشتن تعریف درستی از شکست و تعهد در قبال جامعه نیز هستند.

در زیر با برخی از این عادات آشنا شوید:

کسب علم

عادات مشترک ثروتمندان جوان چیست؟
Timothy Sykes (کارآفرین آمریکایی که برای معاملات روزانه ی ۴ میلیون دلاریش معروف است)

ثروتمندان می دانند که به تنهایی نمی توانند موفق شوند و یکی از ویژگی های بارز آن ها مطالعه ی مستمرشان است؛ زیرا به خوبی آگاهند که یادگیری و علم دو عامل حیاتی برای رشد شخصیتی و حرفه ای شان است.

Tom Corley در کتاب عادت های ثروتمندان می گوید، ۸۵ % ثروتمندان ماهانه یک یا دو کتاب در زمینه های خودآموزی، رویدادهای جاری، سلامتی-بهداشتی، رهبری، روانشناسی و شغل ها می خوانند.

تعیین هدف

ثروتمندان ذاتا هدف گذار هستند. این اهداف می توانند کوچک، بزرگ، فوری، آینده نگرانه، دست یافتنی و گاه مضحک باشند. آن ها نقشی که تعیین اهداف در زندگی شان ایفا می کند، را به خوبی می دانند. تحقیق Corley نشان می دهد که ۸۱% ثروتمندان در مقایسه با ۹% کسانی که سالانه ۳۰۰۰۰$ در می آورند، یک لیست وظایف روزانه دارند. منظور این است که اگرچه یک هدف به تنهایی نمی تواند شما را ثروتمند کند اما حتما شما را به مسیری پر از موقعیت ها هدایت می کند.

بودجه بندی دقیق

عادات مشترک ثروتمندان جوان چیست؟

ثروتمندان خودساخته در مدیریت پول شان ماهر هستند زیرا به خوبی ارزش آن را می دانند. آیا شما از کسانی هستید که در آخر ماه هیچی برای شان باقی نمی ماند و یا برای هر یک ریال برنامه ریزی می کنند؟ شاید اگر پول شما به اندازه ی پرداخت قبوض تان باشد، این مورد خیلی به نظرتان مهم نیاید اما این عادت در این مسیر به شما کمک خواهد کرد.

بودجه بندی کار خیلی سختی نیست. اگر با قدم های کوچک در این مسیر گام بردارید و سرمایه تان را به درستی خرج کنید، تاثیر آن را در کم شدن فشار زندگی تان خواهید دید و در این صورت به جای این که نگران خرج فردا باشید، می توانید بر بیش تر پول درآوردن متمرکز شوید.

زود بیدار شوید

انسان های تنبل تا جایی که امکان داشته باشد و تا آخرین دقیقه در تخت خواب شان می مانند و سپس یک صبحانه ی ناسالم می خورند، با عجله سر کار می روند و فراموش می کنند کیف شان را با خود ببرند. انسان های موفق خیلی زود از خواب بیدار می شوند؛ نه به خاطر این که دوست ندارند بیش تر بخوابند بلکه از منافع صبح بهره می برند.

Peter Shankman:

«من هر روز ساعت ۴:۱۵ صبح بیدار می شوم. حقیقتا حجم کارهایی که می توان صبح به انجام رساند انسان را متعجب می کند.»

بهداشت فردی

می گویند در دوجا نمی توان درآمدی داشت: بیمارستان و قبر. اگر می خواهید ثروتمند شوید، باید سالم بمانید. اکثر ثروتمندان یک برنامه ی غذایی سالم برای خود دارند.

کلید سالم بودن در داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه است. شما باید هر روز ۳۰ دقیقه ورزش فیزیکی داشته باشید و تا می توانید از خوردن غذاهای فراوری شده اجتناب کنید.

نظم

عادات مشترک ثروتمندان جوان چیست؟

افراد موفق منظم تر از افراد ناموفق هستند. در اینجا منظور از منظم بودن، کدبندی پوشه های تان نیست بلکه برنامه ی روزانه تان است.

برای این کار ۱۰تا ۲۰ دقیقه از انتهای ساعت کاری را به مرتب کردن میز کاری، دور انداختن زباله ها، دسته بندی کردن فایل های دسکتاپ کامپیوتر و پاسخ دادن به ایمیل ها اختصاص دهید و نهایتا اولین کاری که اول صبح باید انجام شود را به عنوان یادآوری بنویسید.

بهره وری هدفمند

بهره وری به خودی خود بوجود نمی آید. اگر می خواهید هر روزتان مفید باشد، باید قوانین و فرایندهایی تعیین کنید که شما را هر روز به سمت بیشینه بهره وری سوق دهد.

هرکس برای خود راه و شیوه ای دارد. اما استیو اسکات، کارآفرینی است که باور دارد:

برای کنترل کردن موقعیت تان هر روز دو چیز را حذف کنید: اگر جعبه ی خالی گوشه ی اتاق تان دارید، در سطل بازیافت بیاندازیدش. اگر در حال ترک نوشابه هستید، نیمی از آن چه که معمولا می نوشید را بنوشید. هرروز یک چیز را بیرون بیاندازید یا حدف کنید.

و به یاد داشته باشید که از دیگران بیاموزید

خوشبختانه مجبور نیستید همه ی این راه ها را به تنهایی طی و کشف کنید. ثروتمندان زیادی هستند که می توانید از تجربیات آن ها درس بگیرید.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *