ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

امکان برقراری تماس ویدیویی گروهی به فیسبوک مسنجر اضافه شد

هم‌ اکنون می‌توانید با استفاده از پیام رسان فسبوک در گوشی هوشمند خود، به‌صورت گروهی و هم‌زمان با شش نفر دیگر، ارتباط ویدیویی برقرار کنید.

بازخبر / در سال جاری، کمپانی فیسبوک بهره بردن از قابلیت‌های ویدیویی را به یکی از اولویت‌های اصلی خود مبدل ساخت و در این زمینه تلاش زیادی انجام داد که نتیجه آن در اپلیکیشن پیام‌رسان این شبکه‌ی اجتماعی کاملا مشهود است. این شرکت امروز نسخه‌ی جدیدی از اپلیکیشن پیام‌رسان خود را برای دو پلتفرمم اندروید و آی‌اواس منتشر کرده است. امکان برقراری تماس‌های ویدیویی از حدود یک سال و نیم قبل به اپلیکیشن مورد بحث اضافه شده بود اما تا‌کنون این قابلیت فقط در گفتگو‌های دونفره وجود داشت. حال با بروزرسانی جدید پیام‌رسان فیسبوک، امکان ایجاد تماس‌های تصویری گروهی نیز فراهم شده است و با این تغییر، می‌توان این اپلیکیشن را رقیب مستقیمی برای فیس‌تایم و اسکایپ دانست.

فیسبوک اعلام کرد امکان ایجاد تماس‌های تصویری گروهی هم‌زمان با شش نفر به پیام‌رسان این شبکه‌ی اجتماعی اضافه شده است؛ اما در عین حال ۵۰ نفر دیگر نیز می‌توانند در همان گروه فقط به صدای افراد گوش بدهند یا به‌صورت صوتی به گفتگو با دیگر کاربران حاضر در گروه بپردازند. علاوه بر این امکان ارسال تعداد بسیار زیادی استیکر، شکلک، تصاویر متحرک GIF و دیگر انواع محتوا در گروه وجود دارد. به‌منظور بهره بردن از قابلیت‌ جدید تماس تصویری گروهی، باید همانند گذشته یک گروه چت متنی در پیام‌رسان فیسبوک ایجاد و سپس روی دکمه‌ ی جدیدی که به لبه‌ ی بالای گروه اضافه شده است، تپ کنید. در این حالت می‌توانید اعضای حاضر در گروه مورد نظر را به‌منظور برقراری تماس ویدیویی باخبر کنید.

با توجه به محبوبیتی که پیام‌رسان فیسبوک در بین پلتفرم‌های مشابه دارد، اینکه قابلیت گفتگوی تصویری گروهی پس از مدت‌ها به این سرویس اضافه شده، کمی باعث تعجب است. اما درهرحال به نظر می‌رسد اضافه شدن قابلیت‌های اساسی مختلف در یک اپلیکیشن به‌صورت یکجا، بهتر از انتشار چند اپلیکیشن مجزا برای اهداف مختلف است. همان‌طور که می‌دانید گوگل دو اپلیکیشن Allo و Duo را به ترتیب برای ارتباطات متنی و ویدیویی منتشر کرده است ولی تا به این لحظه کاربران استقبال چشم‌گیری از آن‌ها نکرده‌اند.

شما نیز می‌توانید با بروزرسانی پیام‌رسان فیسبوک از قابلیت‌های جدید آن برای برقراری تماس‌های تصویری گروهی با دوستان خود بهره ببرید. بدین منظور می‌توانید نسخه‌ی جدید اپلیکیشن یادشده را با توجه به سیستم‌عامل گوشی هوشمند خود از فروشگاه گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود کنید.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *