اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

هدف از جنگ سوریه تجزیه و تشکیل خاورمیانه جدید بود/ با پیروزی در حلب شاهد تغییر موضع کشورهای حامی تروریست ها خواهیم بود

کارشناس مسائل بین الملل گفت: بعد از پیروزی حلب رفت و آمدهای سیاسی به این کشور بیشتر خواهد شد، حتی کشورهایی مثل ترکیه و قطر به صورت غیر رسمی هیأت هایی را به سوریه اعزام خواهند کرد.

بازخبر / محمد صادقیه کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با عطارنیوز در خصوص پیروزی اخیر ارتش سوریه در حلب گفت: حلب به عنوان پرجمعیت ترین و اقتصادی ترین شهر سوریه پس از۵سال آزاد شد تا قطب استراتژیک سوریه دوباره به این کشور بازگردد.

وی ادامه داد: بحران سوریه ریشه در سیاست خاورمیانه جدید آمریکا دارد، آمریکا در تابستان سال۲۰۰۶به کمک اشغالگران صهیونیست و تحمیل یک جنگ۳۳روزه به لبنان این پروژه را آغاز کرد و با ورود به سوریه نقشه خاورمیانه جدید را می خواست رقم بزند.

صادقیه گفت: رایس وزیر خارجه وقت آمریکا در سخنان خود جنگ۳۳روزه را به عنوان درد زایمان خاورمیانه جدید نام برد و حمایت های آمریکا را از سیاست های جنگ افروزانه در راستای حفظ رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

وی ادامه داد: جنگ نیابتی در سوریه با هدف تجزیه این کشور به حداقل ۳منطقه و تشکیل خاورمیانه جدید آغاز شد که هدف بعدی آنها گسست جبهه مقاومت بود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا با تصرف بخش غربی حلب با کمک تروریست های آموزش دیده ترکیه انبارهای تسلیحاتی این شهر را به دست گرفت تا زمینه پایتختی سوریه بدون اسد را در حلب فراهم کند.

وی ادامه داد: با کمک مستشاری نظامی ایران، بسیج مردمی سوریه، ورود قاطع نیروی هوایی روسیه این ورق برگشت و حلبه به آغوش سوریه برگشت و در ماه های اخیر شاهد ورود مقامات کشورهایی مثل چین و مصر به سوریه در راستای حمایت از سوریه بودیم.

صادقیه گفت: بعد از پیروزی حلب رفت و آمدهای سیاسی به این کشور بیشتر خواهد شد، حتی کشورهایی مثل ترکیه و قطر به صورت غیر رسمی هیأت هایی را به سوریه اعزام خواهند کرد.

وی افزود: گزینه نظامی حامیان تروریست ها با میلیاردها دلار هزینه با شکست مواجه شد و اکنون مجبور به تغییر موضع هستند، پیروزی حلب پیروزی جببه مقاومت و حزب الله است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *