اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

امشب را بدون اینترنت بگذرانیم / یلدا مبارک

بیایید در شب چله، بجای گشت و گذار وقتمان در شبکه های مجازی با خانواده مان گفتگو کنیم.

بازخبر / قائم شهمرادی – شاید از زمانی که بازار گوشی های هوشمند و برنامه های متنوع اینترنتی گرم شده کمتر وقتمان را با خانواده مان می گذرانیم و بیشتر از قبل از عزیزانمان فاصله گرفته ایم.

اعیاد و سایر مناسبتها مثل همین شب یلدا از دیرباز آیین جالبی بین ما ایرانیان داشتند که رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی این سنت های آیینی جای خود را به سرگرمی های مجازی دادند و باعث شدند تا از دوستان و نزدیکانمان دور شویم.

یلدا، اولین شب زمستان و آخرین شب پاییز است که از آن بعنوان طولانی ترین شب سال یاد می شود.

در گذشته در این شب خانواده های ایرانی دور هم جمع می شدند و به قصه گویی بزرگانشان گوش می دادند، شعر حافظ می خواندند، انواع تناولات و مخصوصا هندوانه را فراهم و صرف می کردند و از کنار هم بودن و همصحبتی لذت می بردند.

حالا فرصتی فراهم شده تا دوباره خانواده های ایرانی دور هم جمع شوند و به دور از فضای مجازی از کنار هم بودن لذت ببرند و خاطرات شیرین قدیم را زنده کنند.

بیایید از این فرصت هایی که برای کنار هم بودن داریم استفاده کنیم و تا دیر نشده برای هم مرحم باشیم، چه بسا اتفاقات ناگواری که ناگهان برای انسانها رخ می دهند و فرصت همکلامی و همنشینی را از ما می گیرند، بسیارند کسانی که می خواستند به دوستان یا خانواده شان سر بزنند اما این فرصت برایشان فراهم نشد.
تیم “باز خبر” این شب گرم زمستانی را به تمامی مخاطبانش تبریک می گوید!

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *