ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

رییس‌جمهور: در قانون نورچشمی نداریم

رئیس جمهوری در همایش «قانون اساسی و حقوق ملت» و رونمایی از منشور حقوق شهروندی گفت: امروز هم یکی از وعده های مهم من به ملت ایران جامه عمل پوشانده می شود و هم به یکی از آرزوهای دیرینم می رسم.

باز خبر,به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در این همایش که در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، این مطلب را بیان کرد و افزود: منشور حقوق شهروندی در ماه ربیع المولود و در ماه آذر رونمایی می شود؛ در ماه رحمت،‌علم و آزادی بیان، در ماه قانون اساسی و در ماهی که امام(ره) بر حقوق شهروندی تاکید کرد.

وی با تبریک ایام میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: ماه ربیع المولود، ماه تولد عدالت، احسان، قسط و برابری ، ماه مبارزه با تبعیض ناروا، ظلم و اجحاف و ماه تولد رحمت برای همه جهانیان است. ماه ولادت امام علم، دانش، دانشگاه و فقه؛ امام آزادی بیان، امام صاحب کرسی های آزاد اندیشی؛ و همزمان با ماه آذر، ماه همه پرسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸٫

رئیس جمهوری ادامه داد: ماه آذر، ماه تصویب حقوق بشر در سازمان ملل متحد در سال ۱۳۲۷، ماه آذر، ماه فرمان ۸ ماده ای امام راحل که در این جمع پرشکوه لازم می دانم جملاتی از آن فرمان ۸ ماده ای را بخوانم که باید هر روز بخوانیم، تذکر دهیم و بخواهیم که جمله به جمله آن عمل و توجه شود.

روحانی اضافه کرد: بسیار خوشحال و خرسندم که امروز هم به یکی از وعده های مهم به ملت ایران جامه عمل پوشانده می شود و هم به یکی از آرزوهای دیرینم می رسم؛ منشور حقوق شهروندی در ماه ربیع المولود و ماه آذر رونمایی می شود. در ماه علم، رحمت، آزادی بیان، قانون اساسی و در ماهی که امام(ره) بر حقوق شهروندی تاکید کرد.

وی یادآور شد: ملت بزرگ ایران از بیش از یکصدسال پیش برای استقرار قانون در این کشور تلاش بی وفقه انجام داد. همه مجاهدت ها، فداکاری ها و ایستادگی ها برای تدوین قانون اساسی و تشکیل مجلس شورای ملی آن زمان ثمره حرکت و انقلاب مشروطه بود که مردم ایران اولین گام را در قانونی شدن کشور برداشتند.

رئیس دولت یازدهم اظهار کرد: من می خواهم تعبیر کنم اسلامی شدن واقعی شدن کشور جز حکومت قانون نیست و بزرگترین امتیاز حکومت پیامبر اسلام (ص) در حدود ۱۴۴۰ سال پیش که از اوایل حکومت پیامبر می گذرد، حکومت پیامبر حکومت قانون بود، حکومتی بود که پیامبر به عنوان نبی(ص) و امام و به عنوان بالاترین مقام حق نداشت ذره ای از قانون الهی تخلف کند.

روحانی تصریح کرد: در کجای دنیا و در کدام قانون سراغ دارید که خطاب به پیامبر این چنین باشد؟ نزدیک بود از مسیر حق به سمت مسیر باطل کمی تمایل پیدا کنی. تو منحرف نشدی اما اگر یک ذره منحرف شده بودی، دو برابر همه در دنیا و دو برابر همه در آخرت تو را تنبیه می کردیم.

وی تاکید کرد: این بیان قانون، این بیان کتاب قانون قرآن مجید نسبت به پیامبر(ص) است؛ هیچ کس از قانون مستثنی نیست. همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم و تمام اتباع کشور در برابر اجرای قانون مساوی هستند. این صریح اصل قانون اساسی است. اگر ما می خواهیم کشور قانون و حکومت قانون داشته باشیم هیچ کس، هیچ نهاد، هیچ فرد، هیچ حزب و هیچ رسانه نباید حاشیه امنی داشته باشد.

رئیس جمهوری با بیان این که قانون چیزی جز تساوی همه مردم در برابر خطابات عام قانونی نیست و استثنا نداریم، گفت: در قانون نورچشمی نداریم. در قانون فرد و گروه وابسته و پیوسته به اینجا و آنجا نداریم. ما از انقلاب اسلامی دنبال حکومت عدل محمدی(ص) و علوی بودیم. ما قضاوتی چون قضاوت مولایمان امیرالمومنین(ع) می خواستیم و می خواهیم . مردم ما این راه را ادامه خواهند داد.

روحانی تاکید کرد: من می پذیرم و درست است، انقلاب اسلامی تمام نشده است. اگر تمام شده بود امروز شرایط دیگر و بهتری را در همه قوای حاکم در این سرزمین می دیدیم. تا تبعیض هست انقلاب تمام نشده است. تا فساد است انقلاب تمام نشده است. تا گردنکشی ها است، انقلاب تمام نشده است. ما باید به روزی برسیم که شاهد مدینه پیغمبر(ص) و حکومت عدل اسلام در سراسر این سرزمین باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وعده هایم به ملت بزرگ ایران از آغاز دولت؛ تدوین منشور حقوق شهروندی بود. به مردم وعده های دیگری هم داده بودم و بر پای همه آن وعده ها تا آخرین روز مسئولیتم خواهم ایستاد.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این که من درباره حقوق جوانان و ‌بانوان وعده دادم و پای آن ایستاده ام، یادآور شد: من برای حقوق اقلیت های دینی- مذهبی، اقوام وعده دادم و پای آن ایستاده ام.رئیس جمهوری افزود: من به مردم وعده دادم اقتصاد ایران را نجات خواهم داد. نجات اقتصاد ایران یکی از وعده های من به ملت ایران بود و امروز در آخرین سال دولت یازدهم خوشحالم که مردم ما هم شاهد تورم تک رقمی هستند و هم شاهد رشد اقتصادی ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با ۶ ماهه پارسال با رشد ۷٫۴ هستند.

روحانی ادامه داد: از تابستان امسال هم در مقایسه با تابستان سال گذشته،‌ شاهد اشتغال خالص بیش از ۷۰۰ هزار نفری در کشور هستیم. اگر معیار اقتصاد ما را تورم، رکود و بیکاری این سه موضوع را به عنوان مهمترین مساله در نظر بگیریم و پس از آن سرمایه گذاری خارجی رشد صادرات، بقیه بخش ها و توازن در رشد صادرات، واردات، بخش کشاورزی و حرکت به مسیر خودکفایی، خودکفایی در تولید گندم در کشور و دها و دها نمونه دیگر؛ نسبت به سال ۹۱ یعنی سالی که رشد اقتصادی ما منفی ۶٫۸ بوده است و اوایل سال ۹۲ که تورم ما ۴۵ درصد بوده است و ۵ ساله ۸۵ و سال های بعد تا سال ۹۰ و ۹۱ که تقریبا در این چند سال اشتغال خالص ما صفر بوده است؛ قابل مقایسه است.

وی با تاکید بر اینکه وعده من نجات اقتصاد کشور از سراشیبی سقوط بود و وعده من به مردم این بود که سانتریفیوژ می چرخد و کارخانه ها هم به حرکت خود ادامه خواهند داد، اضافه کرد: در ۸ ماهه اول امسال بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ کارگاه متوسط و کوچکی که یا راکد بوده یا با ظرفیت عمل نمی کرده است، با تسهیلات بانکی بالای ۱۱ هزارمیلیارد تومان کاملا فعال شده اند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: پس چرخ کارخانه های داخلی به حرکت درآمده است. چرخ کارخانه های مشترک ایران با کمپانی های خارجی هم به حرکت درآمده است. اسفند امسال اولین خودرو مشترک ایران و فرانسه که حدود ۳۰ درصد صادراتی خواهد بود، به نمایش ملت ایران درخواهد آمد و مردم خواهند دید که چرخ اقتصاد در کشور ما به حرکت درآمده است.

روحانی افزود: سانتریفیوژه هایی که IR1‌ آن فقط فعال بود، یعنی مدل یک، امروز IR8 که مدرنترین سانتریفیوژی است که ایران به آن دست یافته است و جزو سانتریفیوژهای بیشترفته است، به حرکت درآمده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن فرمان شروع فعالیت پیشران هسته ای به عنوان یک حرکت بزرگ در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای از طرف رییس جمهوری صادر شده است و دیروز به آژانس بین المللی هسته ای اعلام کردم که در ساخت پیشران هسته ای باید آژانس از لحاظ فنی به ایران کمک کند. تنها سانتریفیوژها به حرکت نیست، به زودی پیشران هسته ای هم به حرکت درخواهد آمد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *