اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

الجریده کویت پیش‌نویس مذاکرات میان ترکیه، ایران و روسیه درباره سوریه را فاش کرد

یک روزنامه کویتی پیش‌نویس مذاکرات سه جانبه ایران ـ ‌ترکیه و روسیه درباره سوریه را منتشر کرد.

بازخبر, روزنامه الجریده کویت به پیش نویس مذاکرات سه جانبه تهران ـ مسکو و آنکارا درباره سوریه که احتمالا در شهر آستانه (پایتخت قزاقستان) میان طرف‌های سوریه با نظارت این سه کشور برگزار می‌شود، دست یافت و آن را منتشر کرد.

این پیش نویس چهار بخش اصلی دارد که عبارتند از اینکه در درجه اول آتش بس فوری در کل مناطق سوریه اعلام می‌شود و سه کشور ناظر بر مذاکرات یعنی روسیه، ایران و ترکیه با هر گروهی که آتش بس را نقض کند برخورد  می‌کنند. دوم اینکه یک دولت انتقالی با حضور مخالفان بدون شرط برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه که بخشی از اختیارات خود را به این دولت انتقالی واگذار می‌کند،‌ تشکیل شود. سوم اینکه،‌ پس از تشکیل دولت انتقالی ترکیه یک مسیر خروجی امن برای شبه نظامیان سوری و خارجی که می‌خواهند از سوریه بدون سلاح خارج شوند، فراهم کند و چهارم اینکه همه مذاکرات باید براساس حفظ تمامیت ارضی سوریه باشد و دمشق، مسکو و تهران باید امنیت مرزهای ترکیه در مقابل هر گونه تحرکات کردها و یا هر طرف مخالف با ترکیه را تامین کرده و آنها را از این مرزها دور نگه دارند.

به نوشته این روزنامه کویتی، منابع ایرانی اعلام کرده‌اند که طرف روسی به تهران ابلاغ کرده که آنکارا خواستار افزودن بندی به این پیش نویس است مبنی بر اینکه اسد تعهد دهد در انتخابات آتی سوریه کاندیدا نخواهد شد و امنیت و جان خود و خانواده‌اش و نیز تمامی مسئولان دولتش حفظ می‌شود اما روس‌ها با افزوده شدن این بند به مذاکرات مخالفت کردند.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *