آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

سه بانکِ ایرانی در مونیخ افتتاح شعب می‌کند

سه بانک ایرانی به وزیر اقتصاد بایرن گفته اند که برنامه ای برای بازگشایی شعبی در مونیخ دارند.

بازخبر  به نقل از خبرگزاری رویترز، روز یکشنبه روزنامۀ آلمانی “مونشنر مرکر” اعلام کرد که سه بانک ایرانی به وزیر اقتصاد بایرن گفته اند که برنامه ای برای بازگشایی شعبی در مونیخ دارند. هدف از این امر  تسهیل و تحکیمِ روابط تجاری با شرکت ها و موسساتِ آلمانی ذکر شده است.
 چنانکه وزیرِ اقتصادِ آلمان، ایلزه آیگنر بیان کرده است، بانک مرکزی به بانک های “خاورمیانه”، “سینا” و “پارسیان”  اجازه داده است تا در خارج کشور افتتاحِ شعب کنند.  آیگنر، در حالی این خبر را اعلام کرد که برایِ دومین بار در سالِ جاریِ میلادی به تهران آمده است.
او گفت :”ارتباطاتِ تجاری میانِ ایران و کمپانی هایِ بایرنی به خاطرِ موانعی که در فرآیند پرداخت وجود دارد معمولاً با شکست مواجه می شود؛ به این دلیل است که داشتنِ شعبی از بانک هایِ ایرانی در مونیخ از اهمیتِ ویژه ای برایِ تجارتمان برخوردار است. علی الخصوص شرکت ها و موسساتِ تجاریِ کوچک یا متوسط انتظارِ صادراتِ گسترده به ایران را دارند  که در آینده قادر خواهند بود به آسانی بهره برداری کنند. “
علی رغمِ برداشته شدنِ تحریم هایِ مرتبط با برنامۀ هسته ایِ ایران، کماکان  شرکت هایِ اروپایی نمی توانند با اطمینان از طریق بانک هایِ غربی سرمایه گذاری کنند؛ چرا که سایرِ تحریم هایِ باقی مانده، مانند تحریم هایِ مرتبط با پولشویی، موجبِ نگرانی آن ها می شود. این وضعیت ابرازِ نارضایتیِ بسیاری از شرکت هایِ اروپایی را به همراه داشته است.
در زمانِ تحریم ها، ایران از طرقِ دیگری، مانندِ استفاده از واسطه و یا تبدیلِ ارز، اقدام به داد و ستد تجاری می نمود. این وضعیت موجب شده بود تا داد و ستد ایران با سایرِ کشور ها بسیار زمان بر، هزینه بردار و نا امن باشد.
آیگنر به روزنامۀ مونشنر مرکر گفته است که این سه بانکِ ایرانی، کمک هایِ تخصصی ای برایِ تاسیسِ دفاترِ ماهواره در مونیخ و تسهیلِ فرآیندِ پذیرش دریافت خواهند کرد.
آیگنر همچنین از تمایلِ شدیدِ صدور قطعات آلمانی به ایران در زمینه مهندسی، خودروسازی، هوا‌فضا، فن‌آوری محیطی، دارویی ، فن آوری پزشکی خبر داد.
پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *