اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

نجاتی : شهرداری در توسعه فضای سبز از گیاهان سازگار محلی استفاده کند

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: در گذشته برای رشد فضای سبز شهر از گونه‌هایی استفاده شده که نمود منسجم و زیبایی به شهر نداده است و باید این وضعیت اصلاح شود.

بازخبر / مهران نجاتی در بازدید از پروژه‌های خدمات شهری شهرداری بندرعباس اظهار کرد: یکی از جلوه‌های زیبایی هر شهری، فضای سبز آن است که ما در بندرعباس با توجه به شرایط آب و هوایی خاصی که داریم، باید آن را توسعه و گسترش دهیم.

وی با بیان این که در گذشته برای توسعه فضای سبز شهر از گونه‌هایی استفاده شده که نمود و جلوه زیبایی مطلوبی ندارند، افزود: برخی درخت‌ها و درختچه‌هایی که اکنون در حیات منازل برخی از مردم شهرمان وجود دارد، زیبایی منحصربفرد و کم‌نظیری دارند و باید بر اساس همین تجربه از گونه‌های بومی و سازگار با آب و هوای استان در فضای سبز شهری استفاده شود.

عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: فضای سبز به نگهداری مداوم نیاز دارد و لذا نباید صرفا به کاشت توجه داشت بلکه باید فضای سبز را به طور مستمر کنترل و نگهداری کرد و نیازهای گیاه را به طور مداوم در اختیارش قرار داد و مانع از بروز تنش آبی برای گیاهان سطح شهر شد.

نجاتی با اشاره به ساخت سه دستگاه آبشیرین‌کن در بندرعباس از سوی شهرداری برای آبیاری فضای سبز، خاطرنشان کرد: این اقدام شهرداری حرکت بسیار خوبی برای تأمین مداوم آب مورد نیاز فضای سبز شهری است که امیدواریم شاهد توسعه هر چه بیشتر فضای سبز در شهر بندرعباس باشیم.

وی با بیان این که فضای سبز کنونی شهر بندرعباس نمود و جلوه کافی را ندارد، از شهرداری خواست تا کاشت گیاهان بومی و سازگار با آب و هوای شهر را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد وجود سرسبزی ویژه‌ای در سطح بلوارهای شهر بخصوص بلوارهای ساحلی باشیم.

عضو شورای شهر بندرعباس از مردم نیز خواست تا به شهرداری در توسعه فضای سبز شهری کمک کنند.

 

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *