آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

جادری : به دنبال عملیاتی شدن منطقه نمونه گردشگری شرق هرمزگان هستیم

استاندار هرمزگان گفت: قرار بود منطقه نمونه گردشگری در شرق بندرعباس ایجاد شود که طرح آن آماده است و مصوبه هیئت دولت را نیز دارد که اگر عملیاتی شود جهشی در گردشگری هرمزگان ایجاد خواهد کرد.

بازخبر /استاندار هرمزگان گفت:  قرار بود منطقه نمونه گردشگری در شرق بندرعباس ایجاد شود که طرح آن آماده است و مصوبه هیئت دولت را نیز دارد که اگر عملیاتی شود جهشی در گردشگری هرمزگان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، جاسم جادری جمعه‌شب(۲۶ آذر) در جمع با فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان، بابیان اینکه براساس برنامه‌ها استان هرمزگان به‌عنوان مقصد گردشگری تعریف‌شده است، عنوان کرد: هنوز اقدامات و برنامه‌های موردنیاز به‌اندازه کافی در این زمینه انجام‌نشده اما در سال جاری کشتی مسافری میان ایران و عمان از طریق هرمزگان راه‌اندازی و تسهیلاتی برای گردشگران دو کشور در نظر گرفته شد.

وی بابیان اینکه گردشگری قرار است در برنامه‌های دولت جایگاه خود را پیدا کند، افزود: هم‌اکنون کشور ما نیم درصد سهم گردشگری دنیا را در اختیار دارد درحالی‌که جزء ۱۵ کشور نخست دنیا درزمینهٔ داشتن ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری هستیم و باید جایگاه خود را ارتقا بخشیم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در هرمزگان قرار بود منطقه نمونه گردشگری در شرق بندرعباس ایجاد شود که طرح آن آماده است و مصوبه هیئت دولت را نیز دارد که اگر عملیاتی شود جهشی در گردشگری هرمزگان ایجاد خواهد کرد.

جادری با اشاره به ظرفیت‌های شهر بندرکنگ در هرمزگان، اظهار کرد: بندرکنگ منطقه‌ای گردشگری و دارای میراث فرهنگی مناسب است که خانه‌های سنتی و قدیمی این شهر به‌عنوان نماد معماری هرمزگان محسوب می‌شود و می‌تواند در جذب گردشگر کمک کند.

وی اضافه کرد: در شهرستان میناب نیز شهرک صنایع‌دستی در حال ایجاد است چون میناب مرکز صنایع‌دستی هرمزگان محسوب می‌شود که این اقدام، کاری بی‌سابقه در کشور است و به عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی کمک می‌کند.

جادری به ظرفیت‌های جزیره هرمز اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد توجه بیشتری به ظرفیت‌های گردشگری جزیره هرمز صورت گیرد و اگر اعتبارات ملی و تأمین تسهیلات برای این منطقه داشته باشیم بخش خصوصی نیز در آن حضور بهتری پیدا می‌کند.

استاندار هرمزگان با تأکید بر ضرورت توجه به حفظ گویش مردم هرمزگان، خاطرنشان کرد: برای پژوهش‌های مردم‌شناسی در استان باید توجه لازم صورت گیرد.

وی بابیان اینکه طرح جامع گردشگری هرمزگان در سال ۸۵ تهیه‌شده که اگر به‌روز شود کمک بسیاری خواهد داشت، تصریح کرد: برای خور آذینی در شهرستان سیریک کارهای زیربنایی انجام‌شده اما امکانات لازم برای گردشگران در این خور ایجاد نشده که اگر جز برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرد کمک خوبی به جذب گردشگر در آن خواهد داشت.

جادری خاطرنشان کرد: همه بخش‌ها از صندوق توسعه ملی تسهیلات خوبی دریافت کرده‌اند و گردشگری نیز به‌تنهایی می‌تواند به‌اندازه نفت برای کشور درآمد داشته باشد و درخواست داریم از صندوق توسعه ملی تسهیلات به بخش گردشگری پرداخت شود

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *