اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

ژنرال سلیمانی آینده جهان را تعریف می کند

«سلیمانی تنها یک نماینده نظامی ایران محسوب نمی شود؛ ایشان یک متفکر برجسته و استراتژیست نظامی در جهان است که آینده جهان را دارند تعریف می کنند…»

بازخبر /

شبکه بی بی سی، وابسته به دولت انگلیس پس از شکست تروریست های مورد حمایت کشورهای غربی و عربی و دولت متبوعش به شدت عصبانی به نظر می رسد و به جای پخش اخبار و تصاویر مربوط به جشن و شادی مردم حلب در اقدامی هماهنگ با شبکه های سعودی به دروغ سازی درباره قتل عام غیر نظامیان توسط ارتش سوریه روی آورده است.

بی بی سی در گفتگو با کارشناسان خود نظر آنها را درباره آنچه “نابودی انسانیت در حلب توسط ارتش سوریه” می خواند، جویا شد که با پاسخ های قاطع کارشناس روسی و رد ادعاهای این شبکه مواجه شد.

بی بی سی در گفتگو با رجب صفروف، مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در مسکو، از او پرسید: «سازمان ملل می گوید آنچه که در چند هفته گذشته در حلب اتفاق افتاده است نابودی “انسانیت” است. دولت روسیه در این باره چه فکر می کند؟»

صفروف پیش از پاسخ به سوال مجری بی بی سی به انتقاد از این شبکه پرداخت که “چرا این شبکه سخنان نماینده امریکا در سازمان ملل و ادعاهای او درباره کشتار غیر نظامیان در حلب و نقش روسیه در این حادثه را پخش کرد اما پاسخ های نماینده روسیه به این ادعاها را پخش نکرد.”

وی تاکید کرد که “نماینده روسیه در جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حلب اعلام کرد که “مقصر تمام این اتفاقات در حلب، سوریه و منطقه خود امریکاست. امریکا به عنوان کشوری که همه دنیا را به هم ریخته است مگر می تواند این اجازه را داشته باشد که ادعا کند که روسیه ای که آمده است به کمک دولت سوریه، مقصر این اتفاقات است. ما وضعیت امروز حلب را مثل وضعیت “استالین گِرَد” در جنگ جهانی دوم می دانیم که نقطه برگشت اتحاد جماهیر شوروی شد.»

مجری بی بی سی در واکنش به سخنان رجب صفروف گفت “گیریم که این همان نقطه عطف و نقطه برگشت شرایط در سوریه است.http://bazkhabar.ir/wp-admin/post-new.php روسیه می خواهد که شرایط در سوریه به چه شکل دربیاید؟ کارشناس روسی پاسخ داد: «روسیه و ایران که منافع مشترکی در سوریه دارند می خواهند در نهایت کار در سوریه صلح و ثبات بر قرار شود و مردم به شهرهایشان برگردند اما مداخلات کشورهای غربی و عربی به سرکردگی امریکا مانع این کار می شود».

 مجری بی بی سی در ادامه با لحنی جانبدارانه گفت “این با مزه نیست که ایران و روسیه بخواهند در سوریه دخالت کنند تا کشورهای دیگر نتوانند در آنجا دخالت کنند؟ به هر حال خود ایران و روسیه هم دارند در کشور سومی دخالت میکنند و در آنجا عملیات نظامی انجام می دهند”

مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در مسکو گفت: «شما اشتباه می کنید، روسیه با دعوت رسمی دولت سوریه در آنجاست. ایران با دعوت رسمی دولت بشار اسد در سوریه است. امریکا و دیگر کشورهای غربی با دعوت کی در سوریه حضور دارند؟ ترکیه که الان نصف مرز سوریه را اشغال خود دارد با دعوت کدام کشور در آنجا حضور دارد؟ تمام این کشورها تا امروز حاضر نشده اند که مخالفان را از تروریست ها جدا بکنند. به نظر روسیه این یعنی اینکه آنها اصلا به دنبال این نیستند که تروریست ها مشخص شوند. امریکا نمی خواهد که صلح و امنیت به سوریه و حلب بازگردد.»

وی افزود: پیروزی که در حلب اتفاق افتاد چند نتیجه بزرگ به همراه خواهد داشت که نه تنها اوضاع را در حلب و منطقه تغییر خواهد داد بلکه پیامی را به جامعه جهانی می فرستد مبنی بر اینکه این اتفاق آغازی است بر پایان جهان تک قطبی غرب. این اتفاق نشان داد اگر روسیه با ایران هماهنگ شود می توانند بازیگرانی باشند که نه تنها می توانند وضع منطقه را تغییر دهند بلکه می توانند حرف اول را در این منطقه بزنند.

مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در مسکو در ادامه با پاسخ به این سوال بی بی سی که “گفته می شود آقای قاسم سلیمانی، ژنرال شناخته شده ایرانی، روسیه را راضی کرده است که وارد جنگ سوریه شود، فکر می کنید که کدام یک از دو کشور تاثیر بیشتری روی هم دارند؟ گفت: « قاسم سلیمانی تنها یک نماینده نظامی ایران محسوب نمی شود؛ ایشان یک متفکر برجسته و استراتژیست نظامی در جهان است که آینده جهان را دارند تعریف می کنند. قاسم سلیمانی تاثیر مهم و موثری در هماهنگی بیشتر بین ایران و روسیه در سوریه داشته است.

البته من فکر نمی کنم که تنها پیشنهاد آقای سلیمانی باعث شد که روسیه با ایران کنار بیاید. منافع مشترک دو کشور از یک سو و رسیدن هردو کشور به این نقطه که وقت آن شده است که هردو کشور در برخی مسائل، هماهنگی های خوبی داشته باشند علت این همکاری ها است. این هماهنگی ها نه تنها به نفع این دو کشور است بلکه دارد مردم منطقه و دنیا را از دست فلاکتی که امریکا و کشورهای غربی و عربی با اقدامات خود آنها را گرفتار آن کرده اند نجات می دهد.»

 

پسندیدم(11)نپسندیدم(2)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *