ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
یادداشت / سید محمد بنی هاشمی

یادمان باشد فردا دم صبح جور دیگر باشیم!

سید محمد بنی هاشمی – قدیمی تر ها (پدر و مادرهایمان را می گویم نسل ما را نسل تلفن همراه می دانند نسلی که صبح با گوشی بیدار می شود و هنگام شب با گوشی می خوابد و مدام هم مثل مادری که بر بالین فرزندش شب زنده داری می کند ادای دین دارد به گوشی مبارک.

بازخبر / سید محمد بنی هاشمی – قدیمی تر ها (پدر و مادرهایمان را می گویم نسل ما را نسل تلفن همراه می دانند نسلی که صبح با گوشی بیدار می شود و هنگام شب با گوشی می خوابد و مدام هم مثل مادری که بر بالین فرزندش شب زنده داری می کند ادای دین دارد به گوشی مبارک.

غم، شادی، درد دل و تمامی احساسات خلاصه شده است در پست های شبکه های اجتماعی و تعداد لایک ها و کامنت های ابراز همدردی، نگارش جملات بی احساس تایپ شده که آن هم قابلیت ویرایش دارد و از همه این ها بدتر استیکرها (برچسب ها)ی بی جانی که تلاش در نشان دادن احساسات برای شخص آن طرف دستگاه دارد.

با آن سر صحبت را که می خواهی باز کنی اما متوجه میشوی با سگرمه های درهم دنبال چیز خاصی درون جعبه کوچک می گردد سعی می کنی تمرکزش را برهم نزنی همینکه تنهایش میگذاری یکهو صدای قهقهه اش فضا را بر میدارد ، با تعجب سر بر می گردانی میبینی که دوباره برگشت به همان حالت اولی….

نگاهی می اندازی به قبلترها که این موجودات بی جان هنوز اپیدمی جامعه نشده بودند خانواده ها کنار هم ، درگیر مسائل و مشکلات هم بودند و برای کمک به هم به آب و آتیش می زدند اما الان تمام دلتنگی ها، احوالپرسی ها و حرف زدن ها خلاصه می شود در چهارتا کلام تایپی آن هم بنا به مناسبتی آن هم از این پیام های فورواردی ….

“به کجا چنین شتابان” در حال گذریم؟ آینده ما و نسل های بعد ما با این فراموشی ها چه می شود؟ خانواده های آینده و نوع برقراری ارتباط با یکدیگر چه رنگی به خود می گیرد؟
فقط چیزی که برایم روشن است این است که؛ دوست من دل دل می خواهد،  تا تمام حرف هایش، غم هایش، شادی هایش را به زبان بیاورد، شانه می خواهد که سر را با آرامش خیال بگذارد و هق هق گریه کند و آغوش می خواهد تا اوج شاد بودنش را تقسیم کند،  نه موجود بی جان و بی احساس …

شاید سال ها بعد برای بازگشت به صمیمت ها و کنار هم بودن خانواده ها در تقویم ۳۰ آذر تبدیل شود (یلدا- بازگشت از دنیای مدرن به آغوش خانواده) …. بیاید یک عهد ببندیم که یادمان باشد فردا دم صبح جور دیگر باشیم…

پسندیدم(6)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *