اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

چرا به رییس‌جمهور قانونی کشور توهین می‌کنند؟

غرویان، محسن – این روزها مشاهده می‌کنیم که حمله به رییس‌جمهور قانونی کشور و توهین نسبت به ایشان برای تخریب سیاسی فزونی یافته است.

بازخبر /این نوع رفتارهای به دور از اخلاق اسلامی البته ریشه‌ها و انگیزه‌های متعددی دارد. از جمله می‌توان به نکاتی درباره چرایی به کار بردن ادبیات سخیف و توهین‌آمیز علیه رییس‌جمهور اشاره کرد:

۱- قبل از انقلاب و اوایل انقلاب اسلامی در دوران حیات با برکت حضرت امام خمینی تصورمان این بود که سیاست و حکومت برای رسیدن به کمالات اخلاقی و محاسن و ارزش‌های معنوی است ولی هرچه به این سال‌های اخیر می‌رسیم به ویژه از زمان روی کار آمدن دولت نهم و دهم، می‌بینیم که این سیر معکوس شده است. معکوس به این معنا که سیاست و قدرت و حکومت به عنوان هدف انتخاب شده و اخلاق و ارزش‌های اخلاقی و انسانی و معنوی فدای سیاست شده است. این پدیده از نگاه جامعه‌شناسی دینی مساله بسیار مهمی است که باید صاحبنظران برای حل آن به فکر چاره باشند.

۲- شروع آنچه امروز از این نوع بداخلاقی‌ها در بین سیاسیون می‌بینیم همان گفتمان دولت قبلی بود که متاسفانه به شکل گفتمان افراطی و ضد اخلاقی درآمده و بی‌پروا عده‌ای به نام دین این‌گونه بداخلاقی‌های سیاسی، اجتماعی را انجام می‌دهند.
۳- طبق قانون اساسی منتخب مردم هم مقبولیت و هم مشروعیت سیاسی، اجتماعی دارد. رییس‌جمهور شخصی است که با اراده و انتخاب مردم به این منصب رسیده و طبق قانون اساسی او دومین مقام اجرایی کشور بعد از رهبری است و لذا این حرکاتی که می‌بینیم و عده‌ای به اسم اسلام و انقلاب توهین و جسارت می‌کنند در حقیقت توهین به مردم و انتخاب مردم است و این برخلاف قانون اساسی است.

۴- متاسفانه این تفرقه و اختلافی که بین بزرگان ما و سران قوا، مردم مشاهده می‌کنند بالاترین و موثرترین زمینه را برای اختلافات سایر مردم و بداخلاقی‌ها و توهین‌های گروه‌ها و جناح‌های سیاسی فراهم می‌کند. متاسفانه آغاز این امر هم در دولت قبلی بود. آنچه امروز می‌بینیم ثمره افراط‌گری‌ها و انحصارطلبی‌هایی است که از دولت قبل شروع شد و هنوز هم نتایج منفی و آثار زیان‌بار آن جامعه را گرفتار کرده است.

۵- همه این مشکلات را نهایتا انتخاب و اراده مردم می‌تواند حل کند. مردم باید آگاه باشند که جریان‌های افراطی چه می‌کنند، آنها را بشناسند و فریب حرف‌های پوپولیستی را نخورند و همان‌گونه که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ و همچنین انتخابات سال ۹۴ اراده مردم خودش را نشان داد و در برابر اراده افراطی‌ها ایستاد، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ هم این مردم هستند که می‌توانند با رای و انتخاب خودشان گروه‌ها و افراد بداخلاق را طرد کنند و از صحنه سیاست و مدیریت کشور کنار بزنند و افراد عاقل و اندیشمند و متخلق به اخلاق را بر اساس عقلانیت دینی انتخاب کنند.

۶- البته همانطور که پیش‌تر گفته شد این نوع برخوردها نباید جایی در ادبیات سیاسی و اجتماعی ما داشته باشد اما نتیجه رفتاری که امروز عده‌ای در پیش گرفته‌اند و مدام در حال توهین به رییس‌جمهور و تخریب دولت هستند، رشد آگاه مردم است. این نوع رفتارها باعث می‌شود مردم گروه‌های افراطی را بهتر و دقیق‌تر بشناسند. این افراد که امروز با تمام توان مشغول توهین به دولت هستند و دستاوردهای دولت را تخریب می‌کنند دشمن رای و خواست مردم هستند. مردم از قضا به آقای دکتر روحانی در انتخابات ۹۶ رای بیشتری خواهند داد به این دلیل که به دنبال اخلاص، آرامش و محبت در جامعه هستند و این را در مشی آقای دکتر روحانی می‌بینند.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

1 نظر برای “چرا به رییس‌جمهور قانونی کشور توهین می‌کنند؟”

  1. ناشناس گفت:

    ایا رییس جمهور می تواند به منتقدان خود توهین کند فرقی نمی کند هیچکس نباید .....

    پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *