آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

مبارزه با فساد اداری از سیاست‌های اصلی سازمان امور مالیاتی

مدیر کل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مبارزه با فساد اداری از سیاست های اصلی سازمان امور مالیاتی است.

باز خبر,به گزارش ایسنا، محمدحسن بازیار صبح امروز در جلسه شورای اداری اداره کل امور مالیاتی استان کرمان به اهمیت موضوع سلامت اداری اشاره و اظهار کرد: به تعبیر رییس کل سازمان امور مالیاتی، سلامت اداری یکی از برنامه‌های اساسی در سازمان است.

مدیر کل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ایجاد اعتماد بین مردم و سازمان، نظارت سیستمی هوشمندانه و شایسته سالاری همگی بسترساز توسعه و تحقق درآمدهای پاک مالیاتی است.

وی به نقش مهم نظارت درون سیستمی اشاره کرد و گفت: مراجع نظارتی درون سازمانی یا درون سیستمی می توانند نقش بسیار مهمی در کشف، اصلاح و حتی پیشگیری از بروز تخلفات و مفاسد داشته باشند.

بازیار اضافه کرد: با نظارت مستمر می توان عوامل تخلف را ریشه یابی کرده و را ه های موثری را برای برخورد با عاملان این پدیده شوم، یافته و با ارائه راهکارهای کارآمد و قانونی از بروز هرگونه فساد در سطح سازمان ممانعت به عمل آورد.

وی به سخنان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر پاکدستی ۹۸ درصد کارکنان سازمان اشاره کرد و ادامه داد: باید با آسیب شناسی دقیق، گروه قلیل را شناسایی کرد و محیط اداری را امن و پاک کرد.

مدیر کل دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اکثر همکاران مالیاتی، افراد سالم و کارآمدی هستند لکن تخلفات اندک نیز موجب بدبینی به نظام مالیاتی می شود.

بازیار گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود قانونی برای تحکیم و تقویت سازمان تلاش کرده و با درک جامع از ضرورت های پیش رو در کشف تخلفات و ارتقاء سلامت نظام مالیاتی کشور بیش از پیش اهتمام ورزید.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *