آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
گفتگو با آمریکا درباره سوریه دشوار شده است

لاوروف: حمله داعش به پالمیرا «هماهنگ‌شده» بوده است

سرگئی لاوروف گفت حمله داعش به پالمیرا می تواند «هماهنگ شده» و برای انحراف توجهات از پیروزی ارتش سوریه در حلب باشد.

بازخبر, به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف در جریان کنفرانسی خبری در بلگراد، پایتخت صربستان، گفت واقعیت این است که داعش به پالمیرا از از عراق و «به طور آشکاری از موصل» صورت گرفته و پیشروی از «منطقه ای که هواپیماهای ائتلاف آمریکا در آنجا گشت زنی می کنند ممکن است باعث شود کسی فکر کند – و من واقعا امیدوارم در این مورد اشتباه کرده باشم- که این حمله هماهنگ شده بوده تا برای آن جانیان، کسانی که در شرق حلب سنگر گرفته اند، فرصتی فراهم کند».

وزیر خارجه روسیه همچنین به انتقاد از رویکرد دوگانه آمریکا در مقابله با تروریسم پرداخت و گفت ایالات متحده با داعش مبارزه می کند، اما مشتاقانه از هدف گرفتن گروه تروریستی دیگر، جبهه النصره که با القاعده در ارتباط است، خودداری می کند.

او گفت: دلایل قابل توجهی وجود دارند تا باور کنیم که [جبهه النصره] به عنوان موثرترین نیروی رزمی که مخالف نیروهای دولتی است حفظ شده است تا هر وقت زمانش رسید برای سرنگونی دولت قانونی سوریه مورد استفاده قرار بگیرد.

لاوروف در عین حال تکرار کرد که روسیه آماده است تضمین کند مسیرهای انسان دوستانه که اجازه می دهند شبه نظامیان از حلب خارج شوند حمله نخواهد شد و از آمریکا خواست گروه های مسلح را به خروج از حلب تشویق کند.

او اضافه کرد: کسانی که می خواهند بخشی از فرآیند مسالمت آمیز باشند باید فورا به رژیم آتش بس بپیوندند، در غیر این صورت به عنوان اهدافی مشروع در نظر گرفته خواهند شد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به این که گفتگوها با ایالات متحده بر سر سوریه سخت شده است، ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده از «تبرئه کردن» این شبه نظامیان دست بردارد و تعهدش به «توافق بنیادین» برای «مبارزه مصالحه ناپذیر با تروریسم» را تایید کند.

لاوروف با اشاره به پیشنهاد آمریکایی ها برای برقرار آتش بس در حلب گفت: این [آتش بس] به معنی مهلتی دیگر برای شبه نظامیان خواهد بود. ما قبلا این را تجربه کرده ایم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *