اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
یادداشت / ندا بهمنی

نگاه کارآفرینانه ام آرزوست!!!

آذر ماه برای بسیاری نامش با هفته پژوهش گره خورده است…

بازخبر,  آذر ماه برای بسیاری نامش با هفته پژوهش گره خورده است و هر ساله برای ارج نهادن به مقام پژوهش و پژوهشگر دستاوردهای آنان در نمایشگاهی عرضه می شود.
هفته گذشته برگزاری اش را در سطح استان ها شاهد بودیم.  همینطور که در بین غرفه های نمایشگاه و طراحی های با ذوق و سلیقه قدم می زدم با نگاه کنجکاوانه ای به دنبال فناوری جدید یا پژوهشی بودم که به کسب و کار منتهی شده باشد، اما هرچه که جلوتر می رفتم ناامید تر می شدم بسیاری از غرفه ها پر بود از کتاب، پایان نامه، تحقیق، پوسترهای آموزشی و مواردی که شاید خیلی هم ارتباطی به موضوع نداشت. هدف کمرنگ کردن ارزش پژوهش یا نادیده گرفتن زحمات محقق نیست اما به راستی برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان همین ها کافی است؟
کتاب ها، پایان نامه ها و تحقیقات تا زمانی که تنها به نگارش درآمده باشد ما را به افقی که ترسیم کرده ایم می رساند؟ بیاید اندکی حداقل با خودمان صادق باشیم قرار است تنها با همین قدر تلاش به اقتصاد دانش بنیان جامه عمل بپوشانیم؟ این ها چیزی است که در نقشه جامع علمی کشور بدنبال آن هستیم؟ و آیا تنها با این موارد به رشد با ثبات، اشتغال مولد، کاهش نرخ بیکاری و … ؛ آنچه که در افق ۱۴۰۴ ترسیم کرده ایم خواهیم رسید؟
باز هم تکرار می کنم تا فراموش نکنیم تحقیق و پژوهش بی شک ارزشمند است و جایگاه والایی دارد، اما زمانی ارزشش دوچندان می شود که اثرش در زندگی، اقتصاد و توسعه یک کشور مشاهده شود. آنچه که ما را به اهدافمان در زمینه توسعه اقتصادی می رساند نگاه کارآفرینانه و خروجی مولد از تحقیق و پژوهش است…. “چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید”… نگاه کارآفرینانه ام آرزوست!!!
ندا بهمنی
کارشناس ارشد کارآفرینی و مدرس دانشگاه
پسندیدم(14)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *