اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

نطق میان دستور احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی + صوت

در ادامه نطق میان دستور احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی آمده است

بازخبر / در ادامه نطق میان دستور  احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی آمده است:

سلام و درود به روح پر فتوح حضرت امام (ره)، آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن، رزمندگان، جانبازان و آزادگان ۸ سال دفاع مقدس،و با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت

باید بپذیریم آنچه که ملت را نگران کرده است، بی عدالتی و تبعیض موجود در جامعه است. وجود ناهنجاریهای اجتماعی، افزایش آمار فقر، طلاق و اعتیاد به مواد مخدر ناشی از همین بی عدالتی هاست.

در کنار همه معضلات ، بیکاری افسار گسیخته ، امان مردم را بریده است.

برنامه دولت ها در ادوار گذشته و حال برای رفع بیکاری در جوانان، برنامه های جامع و کارآ نبوده است.

لازم است در فرصت های باقی مانده عمر دولت یازدهم، راه کار عملی و اساسی و چاره اندیشی مناسب شود.

دولت برای رسیدن به اهداف و برنامه های خود از فرصت مجلس دهم که مجلسی همگرا ، واقع گرا و منطقی است، استفاده کند.

شایسته این ملت بزرگ و این کشور کهن نیست که هر روز آمار تلخ فساد اداری، اقتصادی و اختلاس های میلیاردی و حقوقهای نجومی بشنوند.

دولت، مجلس و قوه قضائیه با برنامه ریزی صحیح و کوتاه کردن دست چپاولگران، آرامش را به جامعه برگردانند.

برخی از عزیزان نماینده نیز توجه داشته باشند، بجای حمله و وارد کردن اتهام به ارکان قوا، بدنبال شناسایی مفسدین اقتصادی که در کشور کم نیستند، باشند.

جایی به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، بیت المال را به تاراج می برند و جایی هم از سرمایه های فرهنگیان زحمت کش، دزدی می کنند. مجلس بیاید با یک عزم جدی در سال اقتصادی مقاومتی، اقتدار خود را در جلوگیری از ریخت و  پاش های بی رویه مسئولان و همایش های زائد و سفرهای خارجی بی نتیجه آنان جلوگیری کند.

مردم به همه ما اعتماد کرده اند و انتظار دارند در پاسخ به این اعتماد رفاه و آرامش را ببینند.

اما نکاتی در باره استان مهم و استراتژیک هرمزگان بعرض ملت شریف ایران می رسانم.

هرمزگان با برخورداری از ۱۱۰۰ کیلومتر ساحل، ۱۴ جزیره با کارکردهای مختلف، پالایشگاههای نفت و گاز، بنادر ، صنایع مهم و معادن، از بیکاری جوانان خود رنج می برد.

مردم هرمزگان طعم شیرین این همه ظرفیت را به خوبی نچشیده اند. جوانان آن بدنبال کار و کارگران آن بدنبال امنیت شغلی خود هستند. مردم این احساس بحق را دارند که در حال فراموش شدن اند. نمونه های فراوانی هم ذکر می کنند، لنج داران و ملوانان می خواهند تجارت را دنبال کنند، با موانع جدی مواجه می شوند.

کشاورزان می خواهند کشاورزی کنند، محصولاتشان به فروش نمی رود و مجبورند به ثمن نحسی به دلالان بدهند.

صیاد می خواهد صید کند، با پدیده ای موسوم به کشتی های صنعتی برخورد می کند و دست خالی و ناامید از شغل و پیشه خود بر میگردد.

از عجایب دنیاست، مردم بومی جزیره قشم برای ورود به خانه و کاشانه خود بایستی عوارض پرداخت کنند، چه ظلم و اجحافی بالاتر از این اتفاق است. این برخوردها با کجای عدالت سازگار است؟

چرا با محور بودن دریا در تعوسعه استان هرمزگان یک دانشگاه علوم و فنون دریایی و یک مرکز پژوهش و راهبردی دریایی در آن وجود ندارد.

جناب آقای رئیس جمهور، وزیران محترم:

هرمزگان را در یابید ، صنایعی مثل آلومینیوم المهدی و هرمزال بزرگترین آلومینیوم کشور به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بی مهابا و بدون در نظر گرفتن ملاحظات قانونی و گزارشات سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات به فلاکت کشیده می شود و امنیت شغلی سه هزار نفر کارگر را به مخاطره انداخته است.

مجتمع کشتی سازی بزرگترین و مجهز ترین صنعت کشتی سازی کشور با این همه ظرفیت و توانمندی در بندرعباس وجود دارد ولی سفارش ساخت و تعمیر کشتی به خارج داده می شود. این اقدام یعنی بیکاری بیش از ۵۰۰۰ (پنج هزار ) نفر کارگر و خیانت به توانمندی های مدیریتی و کارگری کشور در این اقدام تکلیف اقتصاد مقاومتی چه می شود؟

تنها استانی که در سطح کشور نه وزیر دارد و نه معاون وزیر، هرمزگان است. آیا تعبیر از عدالت همین است؟

مگر جوانان و تحصیل کرده ها و مدیران هرمزگانی این شایستگی را در کشور پیدا نکرده اند که وزیر یا معاون وزیر باشند؟

چگونه در دوران دفاع مقدس همین جوانان مانند سرداران شهید رئیسی و شهید دارا با امکانات ابتدایی و زیرکی و تیزبینی خود توانستند مجهزترین ناوشکن های آمریکایی را به زانو در آورند و جان عزیز خود را سپر این انقلاب و کشور نمایند ولی توان اداره کردن یک وزارتخانه را ندارند؟

جناب آقای رئیس جمهور، بی اعتمادی به تحصیل کردگان هرمزگانی تا حدی پیش رفته که حتی برخی وزیران حاضر نیستند از وجود آنان در هیئت مدیره شرکتهای دولتی استفاده نمایند.

در منطقه آزاد کیش حتی یک نفر بومی در هیئت مدیره وجود ندارد.

در منطقه آزاد قشم هم که با مساعدت جناب آقای ترکان برای اولین بار تشریفات قانونی برای حضور سه هرمزگانی همسو با دولت در هیئت مدیره پیشنهاد شد که توسط برخی افراد که جایگاه خود در مخاطره می بینند متوقف شده است. این کجای تدبیر و عدالت است؟

مطلب دیگر اینکه هرمزگان جزء ۸ استان برتر کشور از حیث درآمد محسوب می گردد ولی در برگشت ۵۰ درصد مازاد درآمد به استان برابر قانون با بی توجهی مواجه می گردد. اگر دولت بی قانونی را رواج کند، تکلیف سایرین چیست؟

هر سال چندین هزار میلیارد تومان از همین استان واریز به خزانه می شود ولیکن هنوز دانش آموزان آن در مدارس تخریبی با بدترین امکانات درس می خوانند . استان با این همه درآمد ولی یک مرکز مجهز درمانی ندارد و مردم برای درمان بیماری خود مجبورند به استان های دیگر مراجعه کنند.

بسیاری از جاده ها بعلت ایمن نبودن هر روز کشته می گیرد.

کجای این برخورد عدالت است؟ چندین روز استان زیر گرد و غبار گم شد ولی دریغ از کمترین حمایت از سوی مسئولین امر و اظهار نظر در این خصوص .

متأسفانه در لایحه بودجه سال ۹۶ هم کما فی السابق هرمزگان خوب دیده نشده است.

بحران بی آبی نفس مردم و کشاورزان هرمزگانی را گرفته است. بوجود آمدن فرو چاله ها در میناب و خشک شدن چاههای کشاورزی منطقه شمیل، حاصل بی تدبیری مسئولان اجرایی است.

دولت بایستی بحران آب در هرمزگان را جدی بگیرد. انتخاب ساده ترین راه و آن هم پلمپ و پرکردن چاههای کشاورزی علاج واقعه نیست. مهار آبهای سطحی و ایجاد سد و استفاده از آب شیرین کن ها راه کار اساسی است.

در پایان اعلام می نمایم بعنوان نماینده مردم فهیم، تمام تلاش و سعی خود را معطوف به دفاع از حقوق ملت سربلند ایران و مردم مظلوم هرمزگان خواهم نمود و دولت هم بداند راه مطالبه گری و بیداری برای همه هرمزگانی ها فراهم گردیده و ان شاءالله دولت محترم با توجه به تذکرات و انتقاداتی که می شود، با فراغ بال به فکر گشایش در کار مردم باشد.

پسندیدم(11)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *