ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

آرشیو تمام اینترنت از ترس ترامپ در کانادا هم کپی می‌شود

مدیران آرشیو اینترنت که مسوول تاریخ اینترنت هستند، تصمیم گرفته‌اند که یک کپی دیگر نیز در کانادا ذخیره کنند.

باز خبر,به گزارش خبرآنلاین، سایت www.archive.org که در سال ۱۹۹۶ باهدف آرشیو صفحات وب تأسیس شد، تحت سرویس دیجیتال Wayback Machine حدود ۳۰۰ میلیارد صفحه را آرشیو کرده است و به‌عنوان سازمان غیرانتفاعی اعلام کرد از ترس ترامپ  قصد دارد یک نسخه دیگر از اینترنت را علاوه بر آمریکا در کانادا هم ذخیره کند.

مدیران سایت در وبلاگ خود از روز ۹ نوامبر نوشتند که در چنین روزی مردی انتخاب‌شده است که زمزمه تغییر در سازمان‌هایی مانند آرشیو دات اورگ را سر داده و از شات دان کردن اینترنت برای مقابله با تروریست‌ها و افراطی‌گرایی سخن گفته و آنها برای حفظ دستاوردها و فرهنگ اینترنتی مستقلی که به وجود آورده‌اند قصد دارند یک کپی در کانادا نگه‌دارند که پس از تغییرات احتمالی توسط مدیریت ترامپ، حداقل کپی درخور و شایسته‌ای را در اختیار جهانیان قرار دهند.

ترامپ در سخنرانی سال ۲۰۱۵ خود از جمع‌آوری دیتای کاربران توسط NSA گفته بود و اینکه سازمان‌های گردآورنده دیتا باید دربست، در خدمت حکومت امریکا باشند.

در حال حاضر آرشیو دات اورگ هفته‌ای ۳۰۰ میلیون صفحه وب را آرشیو می‌کند.

ازآنجایی‌که آرشیو جدید در کانادا پرهزینه است، مدیریت سایت می‌خواهد با بزرگان آی تی ازجمله بیل گیتس و … وارد مشورت شود و همچنین در صفحه اول سایت از مردم خواسته اند تا جایی که می توانند از ۵ دلار تا هر چقدر که می توانند کمک مالی به این سازمان کنند

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *