چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

هاشمی تختی : هرمزگان از نبود نیروی متخصص رنج می برد/با مقاله نویسی مشکلی حل نمی شود

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت از نبود نیروی متخصص مورد تقاضای صنعت موجود در استان را از معضلات بزرگ نبود ارتباط صحیح بین دانشگاه و صنعت دانست.

بازخبر /رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت از نبود نیروی متخصص مورد تقاضای صنعت موجود در استان را از معضلات بزرگ نبود ارتباط صحیح بین دانشگاه و صنعت دانست.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، حسین هاشمی تختی در آیین پایانی نمایشگاه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر هرمزگان، افزود: تمامی دولت‌ها از ابتدای انقلاب زحمت‌کشیده‌اند و باید سپاسگزار همگی باشیم و هیچ‌کس نبوده که زحمت نکشیده باشد اما ایراد و اشکال هم وجود داشته که باید در مسیر اصلاح آن‌ها قدم برداریم.

وی بابیان اینکه اگر انتقادی می‌شود به‌واسطه دلسوزی و رفاقت و خیرخواهی و اصلاح و برطرف شدن امور برای پیشبرد صحیح کارهاست، اضافه کرد: متأسفانه کارهای پژوهشی در دانشگاه با صنعت رابطه مستقیمی ندارد و هیچ‌گاه شاهد ارتباط نزدیک دانشگاه و صنعت در استان هرمزگان نبوده‌ایم.

هاشمی تختی ادامه داد: دانشگاهی که اهل علم و معرفت است، مهم‌ترین فعالیتش ساختن متخصصین و مبتکرین و ارسال آن‌ها به صنعت است تا بتوان شاهد یک جامعه پویا و صنعتی علمی در مسیر شکوفایی باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت بابیان اینکه در بسیاری از زمان گلایه می‌کنیم چرا از نیروی بومی در بنادر و دریانوردی استفاده نمی‌شود که این موضوع برمی‌گردد به نداشتن نیروی متخصص در این زمینه، خاطرنشان کرد: مقصریم که در این زمینه‌ها ورود نکرده‌ایم پس باید ابتدا آسیب‌شناسی کرده و نیازهای استان هرمزگان را دریابیم و در زمینه‌های نفت و گاز، بنادر و دریانوردی و فولاد و آلومینیوم نیروی متخصص پرورش دهیم و به‌نوعی با توجه به تقاضای بازار نیروی تحصیل‌کرده رشد کند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای تحصیل‌کرده استان در زمینه‌هایی است که بازار کاری وجود ندارد، اضافه کرد: هرمزگان در حال رشد صنعتی است پس باید به فکر پرورش نیروهای تحصیل‌کرده در صنعت باشیم نه در رشته‌هایی مانند منابع طبیعی سرمایه‌گذاری کنیم و پس از مدتی ببینیم نیروهای تحصیل‌کرده‌مان بیکار هستند.

هاشمی تختی اذعان کرد: کارهای علمی و پژوهشی خوب است اما در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط با صنعت چه کرده‌ایم؟ با افرادی که فناور و نوآوری دارند چه برخوردی داشته‌ایم؟ چه میزان بودجه استان در بخش پژوهش هزینه شده است؟

وی افزود: باید مدیران استان در این زمینه ورود کنند و باهم اندیشی و با هماهنگی برای پیشبرد کار فکر و تصمیم اساسی گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت بابیان اینکه تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاششان را برای رشد علم و ارتباط دانشگاه با صنعت به کار خواهند بست، اضافه کرد: باید نواقصمان را برطرف کنیم و هیچ‌کس کامل نیست بلکه باید باکار گروهی در مسیر رشد گام برداریم و اگر بتوانیم حتی یک مشکل را از سر راه جوانان کشور برداریم به‌طور حتم موفقیت بزرگی است.

هاشمی تختی با اشاره به اینکه در عرصه مدیریت خوب مطلق وجود ندارد و هر مسئولی یا مدیری ایراد دارد، افزود: باید ایرادات خود را بشناسیم و آن‌ها را برطرف کنیم و باید کمک کنیم به حل شدن مشکلات و بهبود وضعیت استان هرمزگان.

وی ادامه داد: باید پژوهشگران استان در حوزه‌های آموزش‌وپرورش و بهداشت و درمان به دنبال راهکار برای برون‌رفت از این وضعیت ناخوشایند باشند.

هاشمی تختی بابیان اینکه شایسته نیست در استانی که دروازه اقتصادی کشور است با معضل بیکاری مواجه باشیم، اظهار کرد: شایسته نیست کشاورزان استان با مشکلات عدیده مواجه باشند و باید این مشکلات را بررسی کرد و گره‌ای از این مشکلات بگشاییم و اینجاست که پژوهشگران به کار می‌آیند و نباید تنها به فکر مقاله‌نویسی باشیم بلکه باید راه‌حلی عملی ارائه کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *