اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

پیشنهادات آمریکا به اطلاع ایران رسید/ پیام مهم برای رهبران سیاسی در تهران

«پیشنهاداتی که از سوی جان کری به همتای روس وی ارائه شده در سفر به تهران با مقامات ایرانی مورد بررسی قرار گرفت …»

بازخبر /رسانه های مطرح روسیه از انتقال پیام مهم پوتین به رهبران سیاسی ایران خبر داده و نوشته اند که مسکو پیشنهادات آمریکا درباره سوریه را با مقامات ایرانی بررسی کرده است.

خبرگزاری تاس (Tass) در گزارشی زیر عنوان “کرملین تایید کرد که پوتین پیامی را برای مسئولان ایران فرستاده است” به این موضوع می پردازد.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: “دیمیتری پسکوف” سخنگوی رسانه ای کرملین تایید کرد که “ولادیمیر پوتین” پیامی را برای رهبران سیاسی ایران ارسال کرده است.

براساس این گزارش، وی درباره ارسال پیام پوتین برای ایران گفت: بله! من این خبر را تایید می کنم اما نمی توانم جزئیات آن را فاش کنم.

تاس افزود: پسکوف این اظهارات را زمانی بیان داشت که از وی پرسیده شد آیا پیام پوتین درباره نگرانی های روسیه پیرامون تولید نفت بوده است؟

پیشتر و در روز دوشنبه “بهرام قاسمی” سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود، رهبران سیاسی ایران پیامی را از سوی پوتین دریافت کرده اند.

این پیام توسط “الکساندر لاورنتیف” نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور سوریه به دست ایران رسید. لاورنتیف چند روز پیش به ایران سفر کرده و با “علی اکبر ولایتی” مشاور امور بین الملل آیت الله خامنه ای رهبر این کشور دیدار کرد.

هرچند مقامات رسمی ایران محتویات این پیام را فاش نساخته اند اما قاسمی به شدت و اهمیت رایزنی های کنونی ایران و روسیه اشاره کرده است.

وی اظهار داشت: “میخائیل بوگدانوف” معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در ایران است. وی با همتای ایرانی خود دیدار کرده و تماس های و ارتباطات ما درحال گسترش و محکم تر شدن است.

در همین حال آقای بوگدانوف درمصاحبه با ریانووستی (RIA Novosti) دیگر خبرگزاری روس گفته کشورش پیشنهادهای آمریکا برای حل بحران سوریه را به اطلاع ایران رسانده است.

به گفته وی پیشنهاداتی که از سوی “جان کری” وزیر خارجه آمریکا به “سرگئی لاوروف” همتای روس وی ارائه شده در سفر به تهران با مقامات ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است.

رشاتودی (RT) نیز به نقل از بوگدانوف نوشته، وزرای خارجه روسیه و آمریکا طی دیدار اخیر به توافقی دست یافته اند تا مسائل مربوط به شرق حلب توسط کارشناسان دو کشور در ژنو بررسی شود.

لاوروف پیشتر گفته بود، جان کری پیشنهادات جدید آمریکا درباره خروج شورشیان از حلب را به روسیه ارائه داده؛ پیشنهاداتی که با مواضع مسکو هماهنگ است.

پسندیدم(3)نپسندیدم(2)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *