ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

نشستن نکونام روی نیمکت تیم‌ملی اشتباه است/ وزارت اطلاعات به بحث دلالی ورود کند

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است برای حل همیشگی مشکل دلالی در رشته فوتبال باید از وزارت اطلاعات کمک گرفته شود.

بازخبر /«سیدحسین سیدصالحی» برادر بزرگتر سیدمهدی سیدصالحی مهاجم سابق تیم‌های سپاهان، استقلال و پرسپولیس که سابقه فعالیت به عنوان مربی و سرمربی در تیم‌هایی چون صبای قم و استقلال اهواز را در کارنامه دارد و اکنون به عنوان کارشناس در فوتبال کشورمان مشغول فعالیت است، از شرایط حاکم بر این عرصه ورزشی به شدت گله‌مند است.

وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، از دست‌های پشت پرده فوتبال که باعث ضربه‌زدن به استعدادهای این رشته می‌شود صحبت به میان آورد.

* جام‌نیوز: چرا حضورتان در فوتبال کمرنگ شده است؟

فوتبال ما متاسفانه به سمتی رفته است که مربیان در خانه‌هایشان نشسته‌اند و عده‌ای دلال زمام امور را در دست دارند. با تمام احترامی که به بسیاری از مربیان قائل هستم این را بگویم که افراد تحصیل کرده و اخلاق‌مدار در این فوتبال جایی ندارند. به عنوان مثال بنده با مدرک A آسیا و مدرک B آلمان نباید حتی یک پیشنهاد از لیگ دو داشته باشم؟ شرم‌آور است که تا وارد یک کانال خاص نشوی دستت به جایی نخواهد رسید.

* جام‌نیوز: چرا هیچ‌کس اسمی از عاملان فساد در فوتبال نمی‌آورد تا این موضوع ریشه‌کن شود؟

وقتی شایسته سالاری ملاک نباشد همین اتفاق می‌افتد. به اعتقاد من وزارت اطلاعات باید به این موضوع ورود کند. برای شما مثالی می‌زنم؛ من با یک تیم از لیگ دو که الان نیز در حال فعالیت است وارد مذاکره شده بودم و مسئولان آن تیم نه تنها از من ضمانت برای ابقا در لیگ دو خواستند، بلکه درخواست داشتند برایشان اسپانسر نیز پیدا کنم! و یکسری شرط‌های دیگر..! اگر زیر بار خواسته‌هایشان می‌رفتم حتی برای تعویض‌‌های تیم نیز باید نظر آن‌ها را اعمال می‌کردم.

* جام‌نیوز: شرایط استعدادیابی در مدارس فوتبال چگونه است؟

در تمام دنیا برای کودکان ۷ تا ۱۰ ساله مربیان باتجربه از همان باشگاه مسئولیت آنجا را بر عهده دارند. اما شما می‌بینید  که در این ممکلت مدارس فوتبال ما تبدیل به قلک پول شده‌اند و جوانانی ۲۰ تا ۲۵ ساله و بدون رزومه به عنوان مربی بالای سر کودکان گذاشته‌اند. من در کوچه‌پس‌کوچه‌های اهواز نوجوانان و جوانانی می‌دیدم که اگر مورد حمایت قرار می‌گرفتند بی‌شک تبدیل به ستاره‌های بزرگی در این فوتبال می‌شدند اما حیف که آن‌ها برای پوشیدن پیراهن یک تیم باید مبلغی حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان به واسطه‌ها پرداخت می‌کردند!

* جام‌نیوز: به نظر شما تاثیرگذارترین عامل در این فساد چیست؟

بارها از بنده در شبکه خبر به عنوان کارشناس دعوت شده است اما هر کاری کردم نتوانستم به فلان شبکه بروم و آنها از من دعوت نمی‌کنند. خب به جز پول و باندبازی چه چیزی می‌تواند پشت پرده باشد؟

* جام‌نیوز: به چه دلیل شما در مصاحبه‌ای علت محرومیت سردار آزمون مقابل سوریه را از چشم جواد نکونام دیدید؟

اگر حرفی می‌زنم فقط به‌خاطر کمک به تیم‌ملی است و خدای نکرده قصد تخریب هیچ شخصیتی را ندارم. سوال بنده این است که چرا امتیاز بازی مقابل سوریه را از دست دادیم؟ با توجه به مسائل علمی حال حاضر می‌توانستیم از وضعیت زمین و هوا در روز مسابقه اطلاع داشته باشیم ولی بزرگترین ضربه‌ای که به تیم وارد شد محرومیت حاج صفی و آزمون در این بازی بود. علت محرومیتشان هم درگیری با بازیکنان قطری بود و پایه‌گذار آن جنجال هم آقای نکونام است.

* جام‌نیوز: یعنی انتخاب نکونام توسط کی‌روش اشتباه بوده است؟

آقای نکونام اسطوره فوتبال ما هستند. سابقه بیشترین بازی ملی در کشور دارند. انتخاب ایشان توسط کی‌روش هم خوب بوده اما نه روی نیمکت..! چون یک مربی باید از نوجوانان و جوانان شروع کند تا آب‌دیده شود ضمن اینکه در خصوص آقای نکونام نشستن روی نیمکت زود بود چون ایشان هنوز در حال و هوای بازیکنی هستند و بی‌شک علت به پا کردن آن جنجال هم همین بود. حال اگر خدای نکرده به خاطر همین ۲ امتیاز از دست رفته مقابل سوریه موفق به صعود نشویم چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

* جام‌نیوز: با این حساب پیشنهاد شما به کی روش چیست؟

بهتر بود از آقای نکونام در جایی دیگر برای روحیه دادن به بازیکنان تیم ملی استفاده می‌شد.

* جام‌نیوز: حرف پایانی؟

لازم می‌دانم به این نکته تاکید کنم که آقای جواد نکونام فردی قابل احترام برای بنده هستند و انتقاد من به عنوان یک کارشناس فقط با نیت کمک به روند موفق تیم ملی فوتبال کشورمان در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ بوده است

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *