آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

سخنرانی روحانی در مجلس با حاشیه همراه شد

نمایندگان مجلس در حین سخنرانی روحانی به آمارهای اقتصادی ارائه شده اعتراض کردند.

باز خبر,خبرگزاری فارس از اعتراض برخی نمایندگان مجلس به آمارهای ارائه شده از سوی حسن روحانی در مجلس خبر داد.

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای ارائه لایحه بودجه سال ۹۶ اظهارداشت: امروز چهارمین لایحه بودجه دولت یازدهم را در فرصت قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کنیم.

وی افزود: دولت یازدهم تقدیم به موقع لایحه بودجه را به مجلس،‌رعایت شأن و منزلت مجلس و نشان‌گر اهتمام خود در پایبندی به قانون و رعایت انضباط مالی می‌داند. بودجه سال آتی آخرین بودجه دولت یازدهم خواهد بود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به گزارشی از عملکرد اقتصادی دولت به همراه تبیین شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت: دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که وفور درآمدهای نفتی در دهه هشتاد به دلیل سوءمدیریت‌های گذشته و تحمیل تحریم‌های ظالمانه در شرایط ویژه‌ای از نظر اقتصادی و روابط خارجی به سر می‌برد.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در حوزه‌هایی با شرایط بحرانی و در حوزه‌های دیگر با دشواری‌های زیادی مواجه بود. در این شرایط دولت یازدهم با در نظر داشتن رویکردی واقع‌گرایانه و عمل‌گرا تلاش کرد با اولویت‌بندی مشکلات‌ و بحران‌ها نسبت به رفع و تخفیف آنها اقدام کند.

وی با اشاره به وضعیت تورم در کشور گفت: تا قبل از دولت یازدهم هیچ دولتی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران کار خود را با تورم بالای ۲۳ درصد آغاز نکرده بود. در حالیکه در شروع به کار دولت یازدهم نرخ تورم بالای ۴۰ درصد بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این دولت توانست به عهد خود با مردم در رسیدن به تورم تک رقمی وفا کند و کمتر از سه سال تورم بالای ۴۰ درصد را به زیر ۱۰ درصد کاهش دهد.

روحانی ادامه داد: از خرداد سال جاری نرخ تورم در مدار تک رقمی قرار گرفته و برای تمام ماه‌های پس از آن تک رقمی باقی مانده است. دستاورد تورم تک رقمی افتخاری است که در تاریخ کشورمان برای دولت یازدهم باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت توانسته با تحقق تورم تک‌رقمی ثبات و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی را افزایش دهد، گفت: این امر به کاهش ریسک سرمایه گذاری دلاخلی و خارجی منجر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با گشایش‌های ایجاد شده بعد از برجام تولید و صادرات نفت ایران افزایش یافت.

پسندیدم(3)نپسندیدم(6)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *