اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

باسعیدو، درگاه جدید تردد مسافران قشم/ چهار اسکله داخلی و یک اسکله بین‌المللی در قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت اسکله جدید مسافری در روستای باسعیدو قشم با هدف خدمت به مردم غرب این جزیره خبر داد.

بازخبر به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، فرزین حقدل با بیان باسعیدو، درگاه جدید تردد مسافران قشم گفت: بندر رسمی روستای باسعیدو به‌عنوان خدمتی دیگر برای مردم روستاهای غرب جزیره قشم در دستور کار سازمان منطقه آزاد قرار گرفته و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: روزانه تعدادی شناور از روستای باسعیدو در منتهی علیه غرب جزیره قشم به سمت بندرلنگه، خمیر و کنگ تردد می‌کنند که ساخت این بندر می‌تواند شرایط مناسب‌تری برای سفرهای دریایی از این روستا فراهم کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: هم‌اکنون مسافران جزیره قشم از طریق سه اسکله داخلی شامل ذاکری، درگهان و لافت به سمت بندرعباس تردد می‌کنند و یک اسکله بین‌المللی (اسکله بهمن – خصب) هم به مسافران مسیر قشم به خصب عمان و بالعکس خدمات ارائه می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با آماده‌سازی بندر باسعیدو، سفر مسافران از بندرلنگه، بندرخمیر و بندرکنگ به غرب جزیره قشم که از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند حوزه گردشگری برخوردارند، افزایش یابد.

به گفته حقدل، طولانی‌ترین غار نمکی جهان، جنگل‌های دریایی حرا، دره تندیس‌ها، تنگه چاه‌کوه، چاه‌های تلا و بادگیرهای لافت، سواحل بکر، بام قشم، مساجد زیبا و قدیمی، برکه‌های آب، شناورسازی‌ها و شمار دیگری از زیبایی‌های قشم در غرب جزیره قرار دارد که مسافران در سفر به غرب جزیره قشم می‌توانند از این پتانسیل‌ها بهره ببرند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۳۰ کاشانه میهمان در روستاهای جزیره قشم دایر شده است، گفت: بسیاری از این خانه‌ها در روستاهای هدف گردشگری در غرب جزیره قشم ایجاد شده که خدمات مناسبی را به مردم ارائه می‌کنند.

جزیره قشم با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۱۱۷ هزار نفر جمعیت به‌عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت‌های گرانبها در حوزه گردشگری، در جنوب ایران واقع شده است.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *