اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

بی‌بی‌سی: “اربعین” عامل گرانی دلار است!

بی بی سی در تلاش برای کم رنگ کردن این راهپیمایی بزرگ معنوی، در ادعایی عجیب، نوسانات بازار ارز در ایران را به حضور مردم در عراق مرتبط دانست!

بازخبر / به دنبال برگزاری پرشور مراسم اربعین حسینی که نگاه‌های رسانه‌های جهان را به خود جلب نمود، شبکه بی بی سی فارسی در تلاش برای کم رنگ کردن این راهپیمایی بزرگ معنوی، در ادعایی عجیب، نوسانات بازار دلار در ایران را به حضور مردم در عراق مرتبط دانست!

 

بر اساس ادعای این شبکه، «یکی از دلایل اصلی گران شدن دلار در هفته‌های اخیر افزایش تقاضای زائران ایرانی در آستانه اربعین و به قصد سفر به عراق است.»

 

در صورت صحت این ادعا، این سوال مطرح می‌باشد که چرا با گذشت حدود ۱۰ روز از پایان این مراسم، قیمت دلار همچنان روندی افزایشی داشته است؟!

 

گفتنی است، این گزارش هدفمند بی بی سی به تحلیل کارشناسان اقتصادی در مورد دلایل گرانی دلار هیچ اشاره‌ای نکرده است. کارشناسان اقتصادی، افزایش فصلی تقاضای ارز به دلیل سال نو میلادی، نتایج احتمالی اجلاس اوپک، چشم‌انداز قیمت نفت و نتایج انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا را از جمله عوامل اوج‌گیری قیمت ارز دانسته‌اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *